Ședința Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei
Consiliul raional de Administrație al Fondului Local de Susţinere Socială a Populaţiei s-a întrunit în ședință la 21 aprilie curent. În cadrul acesteia a fost luată decizia de acordare a ajutorului material în sumă totală de 14700 lei pentru 12 persoane aflate în dificultate, în baza cererii unice. Banii vor fi alocaţi din bugetul Fondului local de susţinere socială a populaţiei categoriilor de persoane nominalizate.
Totodată, în scopul susținerii materiale a persoanelor cu dizabilități, participanților și familiilor participanților decedați în urma lichidării consecințelor catastrofei nucleare de la Cernobîl, Consiliul de admininistaţie al Fondului republican de susţinere socială a populaţiei a stabilit acordarea ajutoarelor materiale unice, prin intermediul fondurilor locale, în cuantum de 1000 lei pentru 28 persoane din raion.
De asemenea, în scopul susținerii financiare a participanților la cel de-al doilea război mondial și a soțiilor (soților) lor cu ocazia celei de-a 72-a aniversări a Victoriei asupra fascismului, Consiliul de admininistaţie al Fondului republican de susţinere socială a populaţiei a stabilit acordarea ajutoarelor materiale unice, prin intermediul fondurilor locale persoanelor din următoarele categorii:
- persoanelor cu dizabilități și participanților la cel de-al doilea război mondial în cuantum de 10000 lei (16 persoane);
- persoanelor asimilate participanților la cel de-al doilea război mondial în cuantum de 5000 lei (6 persoane);
- soțiilor (soților) supraviețuitori, inapți de muncă, nerecăsătoriți, ai participanților la cel de-al doilea război mondial, căzuți la datorie, sau ai persoanelor cu dizabilități din cel de-al doilea război mondial decedați, în cuantum de 1000 lei (30 persoane).
Acordarea ajutoarelor se va efectua către 9 mai curent, de Ziua Victoriei şi a Comemorării Eroilor Căzuţi pentru Independenţa Patriei.
Beneficiarii de ajutoarele materiale menționate vor putea ridica banii de la Î.S. „Poşta Moldovei”.
- Detalii
- Accesări: 2176
Ziua Drapelului de Stat
Anual, începînd cu anul 2010, la 27 aprilie Republica Moldova marchează Ziua Drapelului de Stat, care a fost oficial legiferat la 27 aprilie anul 1990.
Drapelul Republicii Moldova este un tricolor cu benzi verticale – albastru, galben și roșu. În centru, pe fîșia de culoare galbenă, este imprimată Stema de Stat – un vultur purtînd o cruce în cioc și strîngînd în ghearele reprezentate ca niște mîini un sceptru deaur și o ramură verde de măslin. Pieptul păsării este protejat de un scut cu însemnele tradiționale ale Moldovei medievale: capul de bour, soarele, luna și o floare.
Cele trei culori ale Drapelul naţional nu sunt doar un simbol al ţării, ci și un element care ne reprezintă pe fiecare dintre noi: ALBASTRU e aerul, cel mai nobil element şi simbolizează blândeţea, frumuseţea şi buna credinţă. GALBEN este simbolul forţei, al bogăţiei şi al purităţii. E culoarea holdelor de grâu copt. ROŞU reprezintă simbolul măririi, al bucuriei, îndrăznelii şi generozităţii. Simbolizează de asemenea sângele vărsat în lupte, puterea de viaţă şi energie strămoşească. Astfel Tricolorul țării noastre are la baza sa, cei trei piloni pe care se ține omenirea: cerul, pământul şi omul. Atitudinea față de drapel, exprimă dragostea fața de patrie! Nu puțini au fost cei, care din trecut pâna acum și-au sacrificat însăși viața pentru a-și apăra drapelul. Ei au crezut cu tărie în acest simbol și, în numele lui, au mers până la capăt cu demnitate. Datoria noastră este de a păstra și transmite și urmașilor sentimentul mândriei de a fi cetățean al Republicii Moldova. E necesar de a onora trecutul, prezentul şi de a îngriji de viitorul ţării, de a respecta tradiţia și sărbătorile frumoase ale acestui neam. Avem un tricolor frumos, care a fost fluturat nu o dată în războaie şi a dus acest popor la biruinţă. Purtat în inimi și la piept, tricolorul este și rămâne a fi simbolul libertății și independenței Republicii Moldova.
- Detalii
- Accesări: 2400
Comemorarea victimelor catastrofei de la Cernobîl
Cu ocazia împlinirii a 31 de ani de la catastrofa nucleară produsă la 26 aprilie 1986 la cel de-al patrulea reactor atomic de la Cernobîl, la 25 aprilie, curent, în orașul Fălești a avut loc un miting de comemorare a victimelor acelei tragedii. Conducerea raionului, funcționarii Consiliului raional , primăriei orașului, colaboratorii Inspectoratului de poliție alături de participanții la lichidarea consecințelor avariei și văduvile acestora au venit la complexul memorial „Aleea Eroilor” spre a consemna importanța acestei date istorice.
La lichidarea consecințelor exploziilor nucleare produse la centrala atomo-electrică în 1986 au participat au participat 3655 de moldoveni. Catastrofa a dus la contaminarea radioactivă a unor teritorii importante, iar mii de persoane au fost diagnosticate ulterior cu cancer. Cu toate că au trecut zeci de ani, și astăzi catastrofa rămîne vie în conștiința celor care și-au riscat viața pentru eliminarea nivelului ridicat de radioactivitate din zona dată. Ecoul dezastrului de la Cernobîl va fi auzit mai multe decenii, aducînd durere și suferință oamenilor, pentru care viața a fost împărțită în două părți: înainte și după accident.
- Detalii
- Accesări: 2009
În atenţia agenţilor economici din raion!
Consiliul raional Făleşti şi partenerii săi Vă invită să participaţi la Concursul raional „Cel mai bun antreprenor al anului”. Concursul reprezintă evenimentul de referinţă pentru aprecierea succeselor antreprenorilor locali, înregistrate pe parcursul unui an. Participanţii la concurs vor fi evaluaţi în baza indicatorilor prezentaţi pe formulare-tip, în cadrul a 10 nominalizări: antreprenorii anului în sferele de producere, agricultură, construcţii, alimentaţia publică, comerţ, cei mai buni antreprenori din rândul tinerilor şi femeilor, pentru cel mai mare aport la bugetul local, pentru cele mai multe locuri de muncă nou create, cel mai bun meşter popular. Termenul-limită de aplicare: 10 mai 2017. Gala Festivă „Cel mai bun antreprenor al anului” în cadrul căreia vor fi premiaţi învingătorii va avea loc în data de 26 mai, anul curent. În cadrul evenimentului, de către instituţiile responsabile de implementarea programelor de finanţare, vor fi prezentate posibilităţile de finanţare a agenţilor economici. La acest eveniment sunt invitaţi atât participanţii la concurs, cât şi alţi agenţi economici şi persoane fizice interesate.
Pentru informaţii suplimentare, Vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon: 025922915.
Accesați mai jos:
- CERERE DE PARTICIPARE LA CONCURSUL CEL MAI BUN ANTREPRENOR AL ANULUI
- DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
- INDICATORI FINANCIARI-ECONOMICI PENTRU CONFERIREA TITLULUI “CEL MAI BUN ANTREPRENOR AL ANULUI”
- Detalii
- Accesări: 2497
Viceministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, domnul Vitalie Ciolac, în vizită de lucru la Fălești
La 18 aprilie curent, viceministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vitalie Ciolac, a întreprins o vizită de lucru în raionul Fălești, în conformitate cu Hotărîrea Guvernului “Privind stabilirea zilei de audiență și de întâlnire a membrilor Guvernului cu cetățenii”.
În timpul vizitei, domnul viceministrul a avut o întrevedere cu președintele raionului, doamna Iraida Bînzari, unde au fost menționate atât succesele, cât și unele dificultăți cu care se confruntă raionul și care necesită să fie soluționate.
În sala de ședințe a Consiliului raional, domnul Vitalie Ciolac a avut o ședință cu primarii localităților și conducătorii serviciilor desconcentrate în teritoriu, cărora le-a vorbit despre reformele și proiectele Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor. În context, viceministrul a informat audiența despre dezvoltarea e-serviciilor și implementarea conceptului de ghișeu unic prin intermediul Agenției Serviciilor Publice care urmează a fi instituită în scurt timp, ceea ce va conduce la reducerea birocrației și a fenomenului corupției la prestarea serviciilor publice.
Un subiect separat, în timpul discuțiilor, a vizat necesitatea modernizării și renovării oficiilor poștale în contextul extinderii, în prezent, a spectrului de servicii prestate. În acest sens, Vitalie Ciolac a accentuat că este în curs de elaborare proiectul Strategiei de reglementare în domeniul serviciilor poștale 2017-2020, ceea ce va facilita dezvoltarea comerțului electronic, fapt ce va permite majorarea veniturilor oficiilor poștale și, respectiv, salarii mai mari pentru angajați și o deservire calitativă a clienților.
La încheierea vizitei de lucru, viceministrul TIC s-a deplasat la sediile Oficiului poștal, Serviciului eliberare a actelor de identitate și Biroului de înmatriculare a transportului și calificare a conducătorilor auto, din Fălești, pentru a se informa despre activitatea acestora.
- Detalii
- Accesări: 2336