În atenţia agenţilor economici din raion!
Consiliul raional Făleşti şi partenerii săi Vă invită să participaţi la Concursul raional „Cel mai bun antreprenor al anului”. Concursul reprezintă evenimentul de referinţă pentru aprecierea succeselor antreprenorilor locali, înregistrate pe parcursul unui an. Participanţii la concurs vor fi evaluaţi în baza indicatorilor prezentaţi pe formulare-tip, în cadrul a 10 nominalizări: antreprenorii anului în sferele de producere, agricultură, construcţii, alimentaţia publică, comerţ, cei mai buni antreprenori din rândul tinerilor şi femeilor, pentru cel mai mare aport la bugetul local, pentru cele mai multe locuri de muncă nou create, cel mai bun meşter popular. Termenul-limită de aplicare: 10 mai 2017. Gala Festivă „Cel mai bun antreprenor al anului” în cadrul căreia vor fi premiaţi învingătorii va avea loc în data de 26 mai, anul curent. În cadrul evenimentului, de către instituţiile responsabile de implementarea programelor de finanţare, vor fi prezentate posibilităţile de finanţare a agenţilor economici. La acest eveniment sunt invitaţi atât participanţii la concurs, cât şi alţi agenţi economici şi persoane fizice interesate.
Pentru informaţii suplimentare, Vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon: 025922915.
Accesați mai jos:
- CERERE DE PARTICIPARE LA CONCURSUL CEL MAI BUN ANTREPRENOR AL ANULUI
- DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
- INDICATORI FINANCIARI-ECONOMICI PENTRU CONFERIREA TITLULUI “CEL MAI BUN ANTREPRENOR AL ANULUI”
- Detalii
- Accesări: 2492
Viceministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, domnul Vitalie Ciolac, în vizită de lucru la Fălești
La 18 aprilie curent, viceministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vitalie Ciolac, a întreprins o vizită de lucru în raionul Fălești, în conformitate cu Hotărîrea Guvernului “Privind stabilirea zilei de audiență și de întâlnire a membrilor Guvernului cu cetățenii”.
În timpul vizitei, domnul viceministrul a avut o întrevedere cu președintele raionului, doamna Iraida Bînzari, unde au fost menționate atât succesele, cât și unele dificultăți cu care se confruntă raionul și care necesită să fie soluționate.
În sala de ședințe a Consiliului raional, domnul Vitalie Ciolac a avut o ședință cu primarii localităților și conducătorii serviciilor desconcentrate în teritoriu, cărora le-a vorbit despre reformele și proiectele Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor. În context, viceministrul a informat audiența despre dezvoltarea e-serviciilor și implementarea conceptului de ghișeu unic prin intermediul Agenției Serviciilor Publice care urmează a fi instituită în scurt timp, ceea ce va conduce la reducerea birocrației și a fenomenului corupției la prestarea serviciilor publice.
Un subiect separat, în timpul discuțiilor, a vizat necesitatea modernizării și renovării oficiilor poștale în contextul extinderii, în prezent, a spectrului de servicii prestate. În acest sens, Vitalie Ciolac a accentuat că este în curs de elaborare proiectul Strategiei de reglementare în domeniul serviciilor poștale 2017-2020, ceea ce va facilita dezvoltarea comerțului electronic, fapt ce va permite majorarea veniturilor oficiilor poștale și, respectiv, salarii mai mari pentru angajați și o deservire calitativă a clienților.
La încheierea vizitei de lucru, viceministrul TIC s-a deplasat la sediile Oficiului poștal, Serviciului eliberare a actelor de identitate și Biroului de înmatriculare a transportului și calificare a conducătorilor auto, din Fălești, pentru a se informa despre activitatea acestora.
- Detalii
- Accesări: 2327
Festivalul raional al cântecului pascal „Cânta-voi Dumnezeului meu...” la Fălești
Festivalul raional al cântecului pascal „Cânta-voi Dumnezeului meu...”, ediţia a VII-a, este organizat de către Secţia Cultură şi Turism a Consiliului raional Fălești în parteneriat cu blagociniile 1 şi 2 din raionul Făleşti, parohiile-gazde unde se desfășoară evenimentul, în colaborare cu administrațiile autorităților publice locale.
Festivalul este o sărbătoare a cântului bisericesc, pascal, o trecere în revistă a corurilor bisericeşti, interprete ale muzicii sacre şi prevede realizarea următoarelor obiective:
- Revenirea poporului la muzica bisericească drept mijloc de înălţare a culturii spirituale;
- Îmbunătăţirea activităţii prin perfecţionarea măiestriei interpretative a corurilor bisericeşti, formaţiilor corale şi vocale de amatori, interprete ale muzicii sacre, întru renaşterea culturii naţionale a poporului;
- Desăvârşirea nivelului de realizare a sărbătorilor tradiţionale religioase ale poporului;
- Sensibilizarea fenomenului de sacralitate şi divinitate;
- Încadrarea specialiştilor din domeniu, meşterilor şi creatorilor populari;
- Schimbul de experienţă între colectivele participante la festival;
- Cultivarea şi dezvoltarea gustului estetic.
- Detalii
- Accesări: 2571
Vizita de lucru a Doamnei Stela GRIGORAȘ, ministrul muncii, protecției sociale și familiei în raionul Fălești
La 13 aprilie curent, în incinta Centrului de Creație și Agrement pentru Copii și Tineri „Lora Găină” a avut loc o ședință de lucru cu participarea doamnei Stela GRIGORAȘ, ministrul muncii, protecției sociale și familiei, a asistenților și lucrătorilor sociali, specialiștilor din cadrul Direcției Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului.
În cadrul ședinței doamna ministru a prezentat noua reformă a sistemului de pensii, modalitatea de calcul, valorizare și indexare a pensiilor, cît și despre beneficiile tuturor măsurilor prevăzute în noua reformă.
Un alt subiect important abordat în cadrul discuțiilor a fost noul concept de reformare a sistemului de determinare a dizabilității și a capacității de muncă. Astfel, noua structură a Consiliului Național de Determinare a Dizabilității și Capacității de Muncă va fi constituită din 4 consilii regionale, în cadrul cărora vor funcționa 3-5 echipe de determinare a dizabilității şi două consilii superioare cu rolul de examinare a contestațiilor și realizare a controlului.Scopul acestei reforme este de a asigura o transparență și o echitate în sistem, majorare a pensiilor persoanelor cu dizabilități, cît și integrare în societate.
Totodată, Stela Grigoraș s-a referit și la noua reformă a salarizării, accentuând că aceasta va fi bazată pe echitate, meritrocație și va asigura un sistem unitar pe toate sectoarele.
În finalul ședinței, participanții la discuții au adresat un șir de întrebări ministrului, inclusiv privind finanțarea serviciilor sociale dezvoltate de autoritățile publice locale și acordarea ajutorului social pentru familiile social-vulnerabile. În acest context, reprezentanții Direcției Asistență Socială au solicitat modificări în legislație privind acordarea ajutorului social, unde să fie stipulat că beneficiarii de ajutor social vor fi implicați în munci comunitare. Astfel, aceștia vor fi stimulați să scoată gospodăria din situația de criză și să prevină dezvoltarea parazitismului și irosirea ineficientă a banilor publici.
La final, Stela Grigoraș a reiterat importanța de a avea un dialog deschis și constructiv cu autoritățile publice locale, astfel încât, toate problemele să fie prevenite și soluționate la timp.
De asemenea, 3 familii socialmente vulnerabile din raion au avut parte de o surpriză din partea oaspeților, care le-au oferit cadouri și ajutor bănesc.
Galerie foto
- Detalii
- Accesări: 1963
Ședința Comisiei Situații Excepționale
Marți, 18 aprilie, în incinta Consiliului raional s-a desfășurat ședința Comisiei raionale pentru situații excepționale la care au participat și președinții comisiilor situații excepționale din primăriile raionului. În cadrul ședinței au fost supuse dezbaterilor următoarele subiecte:
1. Evaluarea stării actuale, privind utilizarea sigură a lacurilor de acumulare din teritoriul administrat.
2. Privind mersul desfășurării acțiunilor de salubrizare și amenajare a localităților din raion în cadrul „Bilunarului Ecologic - 2017”.
3. Cu privire la starea unităților de utilizare a cadavrelor de animale.
4. Privind demararea unei campanii de informare în masă a populației în toate localitățile raionului, ca urmare a situației epizootice nefavorabile a pestei porcine africane.
5. Cu privire la reglamentarea activității piețelor de animale și păsări din raion.
În urma discuțiilor pe marginea subiectelor supuse dezbaterilor au fost adoptate deciziile corespunzătoare, și s-a recomandat ca aceste subiecte să fie examinate și în cadrul ședințelor comisiilor situații excepționale de nivelul unu pentru întreprinderea măsurilor de rigoare.
- Detalii
- Accesări: 1879