Ședinţa Comisiei multidisciplinare
La 26 ianuarie curent în incinta Consiliului raional a avut loc şedinţa Comisiei multidisciplinare pentru protecția socială a persoanelor în dificultate sau cu dizabilități de peste 18 ani, în cadrul căreia au fost examinate următoarele chestiuni:
1. Cu privire la examinarea dosarului solicitanților serviciului de plasament temporar, contra plată, la Complexul de Servicii Sociale „Pentru Voi”;
2. Cu privire la examinarea dosarului solicitanților serviciului de plasament în regim de urgență, de scurtă durată, la Centrul de Asistență Socială „Vivatis”;
3. Cu privire la examinarea a 22 dosare ale solicitanților de prestare a serviciilor de alimentație pentru luna ianuarie, la cantina de ajutor social din sat. Bocani și Izvoare;
4. Cu privire la examinarea dosarului solicitanților serviciului de îngrijire socială la domiciliu atât gratuit, cât și contra cost;
5. Cu privire la executarea deciziilor Comisiei multidisciplinare pentru protecția socială a persoanelor în dificultate sau cu dizabilități de peste 18 ani din ianuarie 2016.
În cadrul ședinței, primarii s-au pronunţat în privința modificării regulamentului privind funcționarea cantinelor de ajutor social și au soliciat încadrarea unor categorii de persoane în situații de risc care nu figurează în prevederile actualului regulament. S-a pus accent pe calitatea efectuării evaluărilor în teritoriu și perfectarea pachetului de documente al beneficiarilor de către asistentul social comunitar. Astfel, în luna iulie a anului curent, membrii comisiei au hotărât să efectueze evaluarea condițiilor de trai ale beneficiarilor din plasament și să revizuie planul individualizat de asistență.
Totodată, Dl Valeriu Muduc, președintele comisiei, a atenționat primarii să contribuie cît mai activ la îmbunătățirea modului de viaţă al persoanelor în etate și cu dizabilități aflate în dificultate.
- Detalii
- Accesări: 1918
Mesaj de felicitare prilejuit Zilei Autonomiei Locale și a Lucrătorului din Administrația Publică Locală
Stimați primari, consilieri și lucrători din administrația publică locală
La 1 februarie 2017, deja al 5-lea an consecutiv, marchăm Ziua Autonomiei Locale și a Lucrătorului din Administrația Publică Locală, instituită la inițiativa reprezentanților APL întru recunoașterea importanței și valorii activității autorităților administrației publice locale în asigurarea autonomiei locale în procesul edificării unui stat democrat și aprecierea rolului deosebit al reprezentanților autorităților publice în soluționarea problemelor cetățenilor și evoluția social-economică și culturală a comunităților.
Activînd, propriu zis, în condiții nu chiar din cele mai prielnice și cu permanente frămîntări, prin devotament și responsabilitate, spirit de inițiativă și perseverență, atitudine grijulie și receptivă față de oameni, reușiți totuși, să faceți lucruri frumoase și esențiale în toate domeniile de serviciu, sîrguința dumneavoastră fiind răsplătită cu binemeritată stimă și recunoștință din partea cetățenilor.
Fie ca această zi de sărbătoare să vă furnizeze un nou torent mobilizator de energie, creativitate, idei și obiective cutezătoare, pe care să le valorificați cu succes în munca cotidiană.
Multstimați primarii, consilierii raionali și locali, angajați și prestatori de servicii publice locale din cadrul raionului,
cu ocazia acestei semnificative sărbători, vin cu alese cuvinte de felicitare, sincere urări de sănătate și prosperitate, îndemnîndu-vă să fiți și în continuare la fel de activi, cu spirit de inițiativă și responsabili în prestarea serviciilor publice de calitate, astfel ca cetățenii să simtă mereu sprijinul și aportul dumneavoastră în soluționarea problemelor stringente a comunității.
În numele Consiliului raional vă adresez sincere mulțumiri pentru munca pe care o desfășurați și vă urez succese în activitatea profesională.
Iraida Bînzari
Președintele raionului Fălești
- Detalii
- Accesări: 2158
Mesaj de felicitare cu prilejul Zilei Lucrătorului Procuraturii
Stimați colaboratori ai procuraturii raionului.
Am deosebită plăcere să vă adresez cele mai sincere felicitări cu ocazia Zilei Lucrătorului Procuraturii. Îmi exprim tot respectul și gratitudinea pentru profesionalismul, abnegația și principialitatea de care dați dovadă în munca nobilă pe care o desfășurați, ca garanți ai supremației legii și protecției drepturilor și libertăților oamenilor.
Zi de zi demonstrați responsabilitate și disciplină în asigurarea realizării eficiente a sarcinilor care stau în fața acestei importante instituții de drept, reușind datorită acestor calități, să faceți față tuturor greutăților apărute. De eficiența activității dumneavoastră depinde atît siguranța societății cît și încrederea poporului, pentru că felul în care vă îndepliniți datoria echivalează cu garanția unei vieți liniștite, dar și cu imaginea destoinică atît a profesiei cît și a Țării noastre ca Stat de Drept.
Îmi exprim speranța că și în continuare veți da dovadă de integritate și calități profesionale deosebite, ve-ți face față tuturor provocărilor, sporind credibilitatea și respectul societății pe potriva greutăților pe care le aveți de înfruntat astăzi.
În această zi deosebită și plină de semnificație pentru lucrătorii procuraturi, adresez urări de sănătate, bunăstare, prosperitate și realizări remarcabile în munca dificilă și nobilă pe care o desfășurați, iar activitatea dumneavoastră să fie susținută necontenit și apreciată după merit.
Iraida Bînzari
Președintele raionului Fălești
- Detalii
- Accesări: 2218
Primarii raionului întruniți în cadrul unui seminar de informare
Primarii raionului, la 26 ianuarie current, au fost întruniți în cadrul unui seminar de informare, care a avut loc în sala de ședințe a Consiliului raional.
Cu un cuvînt de salut către cei prezenți a venit doamna Iraida Bînzari, președintele raionului, care a notat importanța familiarizării cu problemele existente în teritoriu. Printre chestiunile discutate la seminar au fost: prezentarea obligațiilor de serviciu și regimului de muncă al Oficiilor Medicilor de Familie din raion, măsurile de reglementare a activității agenților economici din domeniul comerțului, modalitatea de alocare a banilor din Fondul rutier pentru anul 2017. Primarii la fel au fost informați despre: proiectele finanțate de Agenția de Dezvoltare Regională Nord pentru anii 2017 – 2020, cît și condițiile de aplicare a conceptelor de proiect spre finanțare; proiectul privind siguranța de vecinătate implementat de Inspectoratul de poliție, modalitatea de constituire și importanța grupurilor de acțiune locală în atragerea investițiilor și soluționarea problemelor din comunitate.
Edilii comunităților au fost cointeresați de tematica abordată la seminar, impicîndu-se activ în dezbateri pe marginea chestiunilor prezentate.
- Detalii
- Accesări: 2089
Noul sistem de instruire electronic E-Learning pentru aleșii locali din Republica Moldova
Academia de Administrare Publică, în parteneriat cu Programul Comun de Dezvoltare Locală Integrată, cu Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare a elaborat un nou sistem de instruire modern și eficient E-Learning, destinat instruirii aleșilor locali .
Noul sistem de instruire a fost testat cu succes în perioada 02-03 martie 2016 de către un grup de aleși locali din diferite autorități publice locale din țară.
La finele cursului de instruire în format digital cu genericul ,,Managementul administrației publice locale”, participanții au susținut un test de evaluare, care s-a finalizat cu primirea certificatelor de absolvire.
În scopul promovării Platformei E-Learning, Academia a organizat în perioada 24-25 mai 2016 , un curs de Formare a Formatorilor în domeniul instruirii la distanță. La cursul respectiv au fost invitați colaboratorii Secției Administrație Publică , Aparatul Președintelui raionului din cadrul Consiliilor raionale din țară.
La 25 mai 2016 după finisarea cursului de instruire, în cadrul Academiei de Administrare Publică, oficial a fost lansată platforma E-Learning , instruirea la distanță a aleșilor locali, la care au participat Secretarul General adjunct al Guvernului, Domnul Valentin GUZNAC, rectorul Academiei de Administrare Publică Dl Oleg Balan, reprezentanți ai Cancelariei de Stat, Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare , Academiei de Administrare Publică, Congresului Autorităților Publice Locale, Consiliilor raionale , primari ai satelor și comunelor din țara, consilierii raionali și locali.
- Detalii
- Accesări: 2104