Echipa mobilă a Biroului Comun de Informații și Servicii în primăria Obreja Veche
La 01 iulie curent prestatorii de servicii din cadrul Biroului Comun de Informații și Servicii au acordat asistență informațională și servicii de calitate cetățenilor din satul Obreja Nouă și Obreja Veche.
Problemele invocate au fost din domeniul cadastru și al sănătății (lipsa cadrelor medicale în Oficiul de Sănătate din comuna Obreja Veche).
Cu propuneri și căi de soluționare a problemelor existente a venit Dl Radu Roman, vicepreședintele raionului.
- Detalii
- Accesări: 2956
Sensibilizarea și informarea populației privind prevenirea traficului de ființe umane, exploatarea prin muncă a copiilor, abuz, violență și neglijare
La 24 iunie curent în incinta primăriei Taxobeni s-a desfășurat activitatea de sensibilizarea și mobilizare a comunității cu genericul ,,Împreună pentru prevenirea violenței în familie, traficului de ființe umane și identificarea persoanelor victime a exploatării prin muncă”.
Acest eveniment a întrunit membrii Comisiei de Combatere a Traficului de Ființe Umane, specialiști ai instituțiilor de învățămînt, membrii echipei multidisciplinare locale, asistentul social comunitar și asistentul medical.
Cu un mesaj la adresa participanţilor a venit Dl Valeriu Muduc, vicepreședintele raionului, care a menţionat că societatea nu trebuie să fie indiferentă față de copiii aflați în dificultate, iar responsabilitatea pentru depistarea cazurilor de violenţă o poartă fiecare cetăţean în parte. Specialiştii în domeniu (educatorul, profesorul, medicul de familie, asistentul social, poliţistul de sector, primarul), vecinii, rudele victimelor sunt obligaţi să comunice cazurile de abuz sau pericol în care se află copilul.
- Detalii
- Accesări: 2285
Ședinţa de grup mare a angajaților Centrelor de Asistență Socială din raion
La 29 iunie curent, în sala de şedinţe a Consiliului raional Fălești a avut loc ședința de grup mare a angajaților Centrelor de Asistență Socială din raion.
În cadrul ședinței au fost abordate chestiunile privind realizarea planului de activitate pentru primele 5 luni ale anului 2016; reorganizarea CAS și modificarea regulamentelor acestora; privind situaţia actuală în cadrul CAS şi problemele existente.
Participanții la ședință s-au implicat activ în dezbateri manifestînd un interes sporit pentru subiectele discutate.
- Detalii
- Accesări: 2444
Atelier de instruire ,,Cooperarea intersectorială pentru asigurarea bunăstării copilului în situații de risc“
La 30 iunie - 01 iulie curent în incinta primăriilor Călugăr, Izvoare, Risipeni, Chetriș, Călinești, Hîncești și Pruteni s-au desfășuratateliere de instruire cu genericul ,,Cooperarea intersectorială pentru asigurarea bunăstării copilului în situații de risc “ organizate de șeful Direcție Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului, Dna Emilia Ciobanu.
Scopul ateliere a fost de a informa şi sensibiliza specialiști cu atribuţii în domeniul protecţiei copilului referitor la mecanismul intersectorial de cooperare pentru identificarea, evaluarea, referirea, asistenţa şi monitorizarea copiilor victime şi potenţiale victime ale violenţei, neglijării, exploatării şi traficului.
- Detalii
- Accesări: 2601
Ședința Comisiei raionale Situații Excepționale
La 30 iunie, în sala de ședințe a Consiliului raional s-a desfășurat ședința Comisiei Situații Excepționale raionale cu participarea președinților comisiilor situații excepționale din autoritățile publice locale.
În cadrul ședinței a fost examinată informația privind atitudinea nesatisfăcătoare a comisiilor situații excepționale a autorităților publice locale referitor la colectarea și prezentarea informației privind pagubele pricinuite de ploile torențiale cu grindină și vînt puternic din 18 – 19 iunie 2016, s-au aprobat actele privind pagubele materiale cauzate de calamitățile naturale. Deasemenea au fost precăutate măsurile de securitate în timpul odihnei în preajma bazinelor acvatice.
În urma discuțiilor, pe toate chestiunile din ordinea de zi au fost adoptate hotărîrile corespunzătoare.
- Detalii
- Accesări: 2324