Astăzi, 03 august curent, în sala de ședințe a primăriei comunei Albinețul Vechi a avut loc ședința comună a comisiilor Situații Excepționale raionale și locale.
Ședința a fost convocată de către Domnul Veaceslav TAMBUR, vicepreședintele raionului, vicepreședintele comisiei situații excepționale raionale, în mod de urgență membrii comisiei pentru a examina o chestiune urgentă apărută la moment în raion și anume întreprinderea măsurilor de profilaxie și răspîndire a gripei aviare depistate în satul Albinețul Vechi, pe teritoriul primăriei Albinețul Vechi.
În cadrul ședinței s-a aprobat instituirea regimului de carantină pe teritoriul satului Albinețul Vechi pe o perioadă de 30 zile în legătură cu depistarea cazurilor de gripă aviară la păsări în localitatea Albinețul Vechi.
De către reprezentantul Subdiviziunii Teritoriale pentru Siguranța Alimentelor a raionului Fălești ( cu raza de acoperire a raionuui Glodeni) a fost prezentat spre aprobare planul măsurilor pentru combaterea și prevenirea raspîndirii gripei aviare în raionul Fălești în conformitate cu Hotărîrea Guvernului nr. 939 din 04.08.2008, a Normei sanitar-veterinară privind măsurile de supraveghere, control şi combatere a gripei aviare.
- Detalii
- Accesări: 818
Recent, în satul Năvîrneț s-au desfășurat aplicații la protecția civilă , în conformitate cu planul de activitate a Protecției Civile pentru anul 2022 aprobat de către Domnul Sergiu Fîntînă, Președintele comisiei situații excepționale a raionului Fălești.
Genericul evenimentului au fost măsurile luate de organele de conducere și formațiunile protecției civile a primăriei satului Navîrneț în caz de cutremur de pământ, contaminării localității cu elemente radioactive de la avariile S.E.A, ninsori abundente și ghețuș.
Scopul instruirii a fost perfectarea instruiri practice a comisiei situații excepționale locale, efectivului de comandă a primăriei la organizare și petrecere a lucrărilor de salvare și restabilire a consecințelor în urma cutremurului de pământ, ninsori abundente și ghețuș și antrenamente pentru locuitorii satului în cazuri de situații excepționale.
- Detalii
- Accesări: 826
Astăzi, 07 iulie curent, în sala de ședințe a Consiliului raional a avut loc ședința comisiei Situații Excepționale. Ședința a fost convocată de către Domnul Sergiu FÎNTÎNA, președintele raionului, președintele comisiei situații excepționale, în scopul examinării a 6 chestiuni, cele mai stringente la moment:
Ordinea de zi a ședinței a inclus chestiuni:
- Cu privire la întreprinderea măsurilor de către autorități în urma localizării focarului de pestă porcină din satul Pompa.
Raportori:
Roman Goreacioc, primarul comunei Pompa.
Serghei Cenușa, șef a subdiviziunii teritoriale pentru siguranța alimentelor Fălești (cu raza de acoperire a raionului Glodeni).
- Cu privire la crearea comisiei de evaluare a stării culturilor agricole afectate de seceta înregistrată pe teritoriul raionului Fălești.
Raportori:
Grigore Lîsîi, director al SRL ,, Scumprod Agro”
Valeriu Motelica, șef al Direcției Agricultură și Alimentație
- Cu privire la transmiterea bucătăriilor de campanie și a butoaielor mobile pentru apă potabilă din gestiunea Uniunii Cooperativelor de Consum Fălești către Consiliul raional Fălești.
Raportor: Fiodor Rudîc, specialist în protecție civilă, secția administrație publică
- Cu privire la închiderea Centrului de plasament temporar pentru refugiați din incinta căminului de elevi din orașul Fălești
Raportor: Liliana Malachi, șef adjunct al Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului.
- Cu privire la examinarea demersului nr. 242 din 05.07. 2022 a primărului satului Hîncești.
Raportor: Oxana Bararu, primarul satului Hîncești.
- Cu privire la acordarea ajutorului material
Raportor: Fiodor Rudîc, specialist în protecție civilă, secția administrație publică
- Detalii
- Accesări: 765
Astăzi, 21 iunie curent, în sala de ședințe a Palatului raional de cultură ,,Mihai Volontir” s-a desfășurat ședința comisiei Situații Excepționale. Ședința a fost convocată de către Domnul Veaceslav TAMBUR, vicepreședintele raionului, vicepreședintele comisiei Situații Excepționale, în scopul examinării problemelor urgente care au apărut la moment pe teritoriul raionului.
Ordinea de zi a ședinței a inclus chestiuni:
- Cu privire la îndeplinirea măsurilor de profilaxie împotriva pestei porcine africane în legătură cu depistarea focarului de infecție pe teritoriul SRL„AgroPompa Prim”.
Raportor: Serghei Cenușa, șef al Subdiviziunii Teritoriale pentru Siguranța Alimentelor Fălești cu raza de acoperire a raionului Glodeni.
- Cu privire la asigurarea securității antiincendiare în perioada recoltării culturilor agricole pe teritoriul raionului Fălești.
Raportor: Nicolae Salamandîc, șef interimar al Serviciului Prevenție din cadrul Secției Situații Excepționale Fălești
- Detalii
- Accesări: 803
Conform ordinului nr.11 din 05 mai anul curent emis de către Președintele Comisiei Situații Excepționale a raionului Fălești, privind punerea în aplicare a exercițiilor la Protecția Civilă în cadrul IMSP ,,Spitalul raional Fălești”, la 09 iunie curent pe teritoriului instituției s-au organizat și desfășurat exerciții de aplicare la Protecția civilă.
Genericul aplicațiilor a fost ,, Acțiunile organelor de conducere și forțelor Protecției Civile în caz de cutremur de pământ, incendiu, contaminare în caz de avarie la stația la atomică și accident feroviar.
Pe parcursul aplicațiilor au avut loc mai multe exerciții practice fiind derulat 3 scenarii: a unui seism de proporții, a avariei la centrala atomoelectrică și acordarea primului ajutor, trierea și spitalizarea pacienților, victime în urma accidentului feroviar.
În urma cutremurului improvizat, formațiunile protecției civile, au fost testați la capitolul reacționarea corectă în caz de situații de risc, dar și acționarea eficientă în caz de situații excepționale. Aici responsabilii au fost antrenați în mai multe situații cum ar fi: evacuarea pacienților și personalului medical, acordarea primului ajutor medical, scoaterea sinistraților de sub ruini și evacuarea de la etaje de către echipa de salvatori.
Echipa de pompieri au simulat incendiu cu stingere cu implicarea pacienților. Pentru ca acțiunile să fie unele eficiente, toată desfășurarea aplicațiilor a avut loc în prezența reprezentanților comisiei Situații Excepționale și a colectivului IMSP,, Spitalul raional Fălești”.
Dumnealor au monitorizat acțiunile de intervenție a echipelor medicale de salvare, care au dat dovadă de o pregătire la cel mai înalt nivel.
- Detalii
- Accesări: 877
Astăzi, 31 mai curent, în sala de ședințe a Consiliului raional a avut loc ședința comisiei Situații Excepționale. Ședința a fost convocată de către Domnul Sergiu FÎNTÎNA, președintele raionului, președintele comisiei situații excepționale, în scopul examinării a 5 chestiuni, cele mai stringente la moment:
Ordinea de zi a ședinței a inclus chestiuni:
- Cu privire la demolarea unei case de locuit din satul Obreja Veche
Raportor: Constantin Bacalu, specialist al Secției Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
- Cu privire la respectarea regulilor de securitate a cetățenilor în timpul odihnei în preajma bazinelor acvatice și asigurarea securității antiincendiare în taberele de odihnă pentru copii, în perioada estivală a anului 2022
Raportor: Rudîc Fiodor, specialist al Secției Administrație publică
Raportor: Nicolae Salamandîc, șef interimar al Serviciului Prevenție din cadrul Secției Situații Excepționale Fălești
- Cu privire la totalurile Bilunarului ecologic în primăriile raionului Fălești.
Raportori: Veaceslav Fusu, vicepreședintele raionului
Ursu Irina, inspector al Inspecției pentru Protecția Mediului Fălești
- Cu privire la acordarea ajutorului material cetățenilor a căror case au suferit de pe urma incendiilor
Raportor: Rudîc Fiodor, specialist al Secției Administrație publică
- Cu privire la crearea comisiei privind monitorizarea, prevenirea, combaterea și distrugerea ambroziei pe teritoriul raionului.
Raportor: Fusu Veaceslav, Vicepreședintele raionului Fălești.
- Detalii
- Accesări: 794
Astăzi, 28 martie curent, în sala de ședințe a Consiliului raional a avut loc ședința comisiei Situații Excepționale. Ședința a fost convocată de către Domnul Sergiu FÎNTÎNA, președintele raionului, președintele comisiei situații excepționale, în scopul examinării a 5 chestiuni, cele mai stringente la moment.
În cadrul ședinței au participat membrii comisiei situații excepționale și primarii orașului, satelor și comunelor.
Ordinea de zi a ședinței a inclus chestiuni:
- Cu privire la îndeplinirea măsurilor privind securitatea antiincendiară pe teritoriul raionului Fălești în perioada primăvara – vară a anului 2022.
Raportor: Moșac Valentin, șef Unitate Salvatori și Pompieri Fălești
- Cu privire la elaborarea și aprobarea Planului comun de activitate a echipelor de pompieri din primăriile raionului Fălești, în scopul diminuării incendiilor/arderii vegetației uscate de pe teritoriul raionului.
Raportor: Rudîc Fiodor, specialist al Secției Administrație publică
- Cu privire la organizarea și desfășurarea Bilunarului ecologic în primăriile raionului Fălești.
Raportor: Grosu Vasile, șef al Inspecției pentru Protecția Mediului Fălești
- Cu privire la pregătirea formațiunilor medicale a Protecției Civile pentru aplicațiile practice raionale.
Raportor: Rudîc Fiodor, specialist al Secției Administrație publică
- Cu privire la plata sporului de compensare pentru munca prestată în condiții de risc sporit pentru sănătate în perioada stării de urgență.
Raportor: Liliana Malachi, șef adjunct al Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului.
- Detalii
- Accesări: 835