Construcția sistemului de iluminare publică în comuna Risipeni
Domnul Mihai Prodan, vicepreședintele raionului de comun cu specialiștii secției Construcții Gospodărie Comunală și Drumuri la data de 31 iulie curent au vizitat localitatea Risipeni, unde au demarat lucrările de construcție a sistemului de iluminat public (extindere) finanțat din contul Fondului de Eficiență Energetică în sumă de – 215,07 mii lei.
Domnul Dmitri Mosoreti, primarul comunei Risipeni a menționat, că proiectul dat este o continuitate a proiectului început în anul 2019, pentru care cu Fondul de Eficiență Energetică a fost semnat contractul de grant în sumă de 1 606,0 mii lei, cu finanțarea din contul bugetului local a 25 % din costul lucrărilor.
Luând în considerație că, în anul 2019 în rezultatul licitației publice deschise SA „Compania Electrica” a câștigat licitația cu ofertă în valoare de 1 352,35 mii lei, diferența între contractul de grant și ofertă a rămas disponibilă pentru executarea lucrărilor de extindere a proiectului în cauză.
De menționat, că proiectul implementat este proiectul pilot pentru Republica Moldova, care funcționează în baza unui „sistem de dimare și monitorizare” și economisește la plata energiei electrice peste 30 % din motiv că regulează automat intensitatea luminii în dependență de necesitate.
În cadrul proiectului implementat în anul 2019 au fost montate 99 corpuri de iluminat cu capacitatea de 58 Watt. Proiectul de extindere demarat prevede montarea a 33 corpuri de iluminat cu capacitatea de 23 Watt.
- Detalii
- Accesări: 779
Întrunirea cu reprezentanții SRL PIZZAROTTI CONSTRUCTION SM
La data de 31 iulie curent, Domnul Mihai Prodan, vicepreședintele raionului de comun cu specialiștii secției Construcții Gospodărie Comunală și Drumuri, a avut întrevedere cu Domnul Alessandro Capizzi, Managerul de proiect în cadrul SRL PIZZAROTTI CONSTRUCTION SM.
A fost discutată etapa actuală de implementare a proiectului de reconstrucție a drumului republican R16 „Bălți – Fălești – Sculeni - Ungeni”, ce traversează teritoriul raionului, problemele apărute la implementarea proiectului în cauză și termenii de finalizare a lucrărilor.
Totodată, reprezentanții Consiliului raional au atenționat, că în urma implementării proiectului, la unele sectoare de drum, cotele drumurilor laterale nu corespund cu cotele drumului în cauză. La unele sectoare podețele de evacuare a apelor pluviale sunt amplasate cu circa 0,5 m mai sus de cota drumului, ceea ce creează incomodități pentru accesul transportului public.
Luînd în considerație că, lucrările au fost executate conform normelor din proiectul de execuție, în scopul soluționării problemelor apărute s-a decis înaintarea unui demers către Administrația de Stat a Drumurilor, prin care se va indica toate lacunele depistate și se va solicita înlăturarea acestora.
- Detalii
- Accesări: 913
Întreprinderile sociale un instrument util în combaterea sărăciei și reducerea inechităților sociale!
Întreprinderile sociale de inserție creează locuri de muncă pentru persoane din grupuri vulnerabile și au o puternică dimensiune pedagogică.
Dezvoltarea și promovarea întreprinderilor sociale poate avea ca rezultat câștiguri pe termen scurt și lung pentru bugetele publice prin reducerea cheltuielilor publice și creșterea veniturilor fiscale în comparație cu alte metode de abordare a problemelor sociale.
În acest context, vicepreședintele raionului, dl. Tambur Veaceslav și reprezentanții Direcției Generale Asistență Socială Protecția Familiei și Copilului, Direcției Generale Economie și Finanțe, Direcției Generale Educație, s-au întrunit în ședință de lucru, cu scopul elaborării și implementării ulterioare a planului de acțiuni pentru dezvoltarea antreprenoriatului social, ca componentă a Strategiei de Dezvoltare a Raionului Fălești.
Documentul vizează analiza contextului actual și proiectarea cadrului de acțiune pentru perioada 2020-2025 de dezvoltare a antreprenoriatului social în vederea maximalizării potențialului pe care îl poate aduce acest sector în dezvoltarea comunitară, crearea de locuri de muncă în special pentru categorii defavorizate, creșterea gradului de asociere a producătorilor locali, dezvoltare rurală, durabilă și sustenabilă.
- Detalii
- Accesări: 831
Vizita de lucru la Pruteni
Vicepreședintele raionului, domnul Fusu Veaceslav cu specialiștii Direcției Agricultură și Alimentație au efectuat o vizită de lucru în primăria comunei Pruteni, unde de comun cu reprezentanții primăriei, directorul SRL „Cozmeanca- Prim” domnul Dobîndă Pavel și agronomul gospodăriei domnul Gligor Dumitru au verificat starea culturilor din teritoriu.
În cadrul evaluării semănăturilor s-a constatat, că practic pe toată suprafața gestionată, datorită tehnologiilor aplicate, respectării alegerii corecte a premergătorilor, folosirii materialului semincier de calitate și nu în ultimul rînd grație precipitațiilor căzute la timp, dezvoltarea porumbului și floarei soarelui este satisfăcătoare cu roada deja formată. În același timp s-a stabilit, că pe unele terenuri, ce ocupă o suprafață de circa 100 ha semănăturile de porumb și a florii soarelui, reînsămînțate după cultura orzului de primăvară, sunt într-o stare mai critică, mai cu seamă porumbul, care este compromis practic totalmente. Într-o situație asemănătoare sunt și unele terenuri agricole gestionate de gospodării țărănești și fermieri din teritoriu.
În acest context, domnul Motelica Valeriu, șef DAA, a adus la cunoștință celor prezenți procedura de formare a comisiilor în cadrul primăriei pentru întocmirea actelor corespunzătoare, privind constatarea pagubelor cauzate de calamitățile naturale, pentru a fi prezentate la organele de resort.
- Detalii
- Accesări: 940
Verificarea și evaluarea stării culturilor cerealiere de grupa II în primăriile raionului
În zilele de 28-29 iulie, 2020 șeful Direcției Agricultură și Alimentație dl Motelica Valeriu și specialiștii direcției, în cadrul evaluării stării cerealelor de grupa II și a floarei soarelui, care au avut de suferit în urma secetei și a temperaturilor extreme, au inspectat câmpurile din primăriile Albinețul Vechi (GȚ „Mîță Ion”- conducător Mîță Ion), Catranîc (SRL „Mospuragro”- director Țurea Grigore) și Glinjeni ( SRL„Agroferm Plus – director Grecu Ion, SRL „Agroglin Prim”- director Gafinciuc Olesea, FPSP „Răuțel” – director Roșca Sergiu).
În urma examinării , s-a constatat, că terenurile însămânțate cu porumb în toate primăriile inspectate sunt practic totalmente afectate în proporție de 80-85% și dacă în următoarele zile nu vor cădea precipitații, este riscul, că și roada la porumbul care la moment este într-o stare mai satisfăcătoare să fie compromisă considerabil. Aceeași situație s-a constatat și la cultura porumbului pentru semințe.
Totodată în urma deficitului de umiditate au avut de suferit și o parte din plantațiile de floarea soarelui, care au fost însămânțate cu nerespectarea termenilor de însămânțare și alegerii culturii premergătoare. Antreprenorii au confirmat că în cazul, dacă în zilele următoare vor fi precipitații o parte din roada așteptată poate fi salvată.
În cadrul discuțiilor cu agenții economici au fost abordate diferite probleme și propuse soluții, care ar putea diminua și a evita pe viitor efectele negative ale secetei.
- Detalii
- Accesări: 1167