Actualităţi  

   
baner apa canalizare
logo presedentia
logo parlament
logo guvern
rsal
dgaspfcf
ANDNORD
CEC
diasp
ast fl 3

  Astăzi, 14 august, la Fălești, a demarat ediția a VI-a a expo-târgului universal de vară la Fălești, organizat de filiala Bălţi a Camerei de Comerţ şi Industrie a RM sub patronajul Preşedintelui  raionului şi în parteneriat cu primăria oraşului Făleşti şi secția economie a consiliului raional.

  În perioada 14 – 16  august curent, pe strada pietonală Alexandru cel Bun, va fi expus un asortiment bogat şi variat de mărfuri şi produse de înaltă calitate, pentru orice gust şi la preţuri accesibile.

  Expo-târgul universal  demonstrează realizările întreprinderilor autohtone - participante şi reprezintă o platformă de comunicare, un spaţiu favorabil pentru schimbul de experienţă, dar și pentru consolidarea şi menţinerea unui dialog public – privat viabil.

  Evenimentul expozițional  are drept obiectiv de bază:

  • susţinerea producătorilor autohtoni;
  • promovarea mărfurilor, produselor  calitative şi competitive pe piaţa internă;
  • stabilirea noilor contacte de afaceri.

  La ediţia curentă a expo-târgului din raionul Fălești participă agenţi economici: SRL V.T.V. Nord cu produse de patiserie, Asociatia Apicultorilor din Fălești cu un asortiment bogat de miere naturală de albine, ÎI Lencauțan cu mezeluri, SRL Med-Eliseirim, SRL Selgrina, ÎI Doija Oxana, ÎI Rotaru Olesea, meşteri populari din cadrul Centrului de Creație și Agrement pentru Copii și Tineri „Eleonora Găină” or. Fălești, precum și agenți economici din municipiile Bălţi şi Chişinău, oraşul Drochia, Comrat, raioanele Rîşcani, Dondușeni, Briceni, Edineț.

  Mai multe fotografii

În atenția Autorităților Contractante din raionul Fălești!

În contextul intrării în vigoare la 01 iulie 2023 a Hotărîrii Guvernului nr. 870/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică,  Agenția Achiziții Publice comunică următoarele referitor la raportarea achizițiilor de valoare mică.

Pe parcursul anului 2023 achizițiile de valoare mică au fost / urmează a fi desfășurate conform prevederilor legale a două acte normative:

  1. În perioada 01 ianuarie – 30 iunie 2023– în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 665 din 27.05.2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică, și
  2. În perioada 01 iulie – 31 decembrie 2023– în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 870 din 14.12.2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mică.

Respectiv, raportarea achizițiilor de valoare mică se va efectua în dependență de prevederile actului normativ care era în vigoare la data desfășurării acestora.

Astfel:

  1. Toate achizițiile de valoare mică (contracte de valoare mică și facturi) pentru perioada 01 ianuarie – 30 iunie 2023 vor fi raportate conform prevederilor pct. 24 din HG 665/2016: autoritatea contractantă este obligată să întocmească şi să prezinte pînă la data de 1 februarie a anului 2024, inclusiv în varianta electronică, Agenţiei Achiziţii Publice o dare de seamă privind achiziţiile publice de valoare mică desfășurate în perioada de referinţă.
  1. Toate achizițiile de valoare mică pentru perioada 01 iulie – 31 decembrie 2023vor fi raportate conform prevederilor Hotărîrii Guvernului nr. 870/2022 în dependență de tipul achiziției de valoare mică:
  2. Contracte de valoare mică încheiate direct (pct. 14 din HG 870/2022) și facturilevor fi raportate trimestrial, până la data de 15 a lunii următoare, în SIA „RSAP” MTender, la rubrica Raportarea achizițiilor de valoare mică;
  3. Achizițiile de valoare mică desfășurate prin anunțarea unei proceduri în SIA „RSAP” MTender- autoritatea contractantă publică în SIA „RSAP” decizia de atribuire conform anexei nr. 3 și în termen de cel mult 3 zile de la stabilirea ofertei câștigătoare, publică informația despre rezultatele achiziției, prin desemnarea în SIA „RSAP” a operatorului economic câștigător, precum și indică atât motivele respingerii, în cazul ofertelor respinse, cât și motivele descalificării, în cazul ofertanților descalificați.

Astfel, reieșind din cele expuse mai sus, atragem atenția autorităților contractante că pentru achizițiile publice de valoare mică desfășurate începînd cu 01 iulie 2023 conform prevederilor HG 870/2023, la Agenția Achiziții Publice nu se prezintă nici un document, iar toată raportarea se face exclusiv în sistemul electronic de achiziții publice SIA „RSAP” MTender.

  Secția Economie din Cadrul Consiliului raional Fălești în colaborare cu Instituția Publică ”Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului organizează pentru data de 08 noiembrie 2023 cu începere la ora 10.00,  în sala de ședință a Consiliului raional Fălești o sesiune de informare cu antreprenorii și potențialii antreprenori, reprezentanții ai autorităților publice locale GAL-urile și reprezentanții băncilor comerciale din regiune.

  Tema sesiunii este prezentarea programelor de stimulare a investițiilor ”373” și suport în afaceri implementate de către I.P ODA.

  oda