Vizita de lucru a președintelui raionului în comuna Ișcalău
Dna Iraida Bînzari, președintele raionului, la 08 decembrie curent a efectuat o vizită de lucru în comuna Ișcalău, cu reprezentanții serviciilor din cadrul Consiliului raional și serviciile desconcentrate.
Președintele raionului cu primarul comunei au vizitat instituțiile de menire social-culturală și instituțiile de învățămînt din satele Ișcalău, Doltu și Burghelea: grădinița de copii, biblioteca, oficiul de sănătate, căminul cultural și sala de sport a primăriei din satul Doltu.
La ședința de lucru au participat din partea autorității publice locale: Dna Maria Procopciuc, primarul comunei, funcționarii primăriei și Dna Elena Raba, șef al Centrului de Sănătate Ișcalău.
În urma examinării informațiilor prezentate de specialiștii Consiliului raional și a reprezentanților serviciilor desconcentrate, Dna Iraida a punctat succesele și insuccesele din cadrul autorității publice locale Ișcalău. Obiectivul ședinței a fost de acordarea ajutorului metodic și propuneri cu soluții pentru sporirea activității autorităților publice locale prin asigurarea transparenței în procesul decizional, priorități pentru dezvoltarea infrastructurii sectorului agrar și respectarea legislației funciar-cadastrale, acordarea serviciilor sociale și medicale de calitate pentru cetățenii din comunitate.
În final, Dna Iraida ne-a îndemnat pe toți la o conlucrare mai eficientă între autorități avînd același scop comun, asigurarea serviciilor publice de calitate în interesul cetățenilor prin maximă responsabilitate.
Mai multe fotografii
- Detalii
- Accesări: 2296
Seminar de instruire pentru agenţi economici
În perioada 06 – 07 decembrie curent, în sala de şedinţe a Consiliului raional, Secția Economie a Direcției Generale Finanțe și Economie în parteneriat cu Pro-Business Nord (PBN) și Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM) în cadrul Programului - Gestiunea Eficientă a Afacerii (GEA) a desfăşurat seminarul de instruire cu tema „Aspecte legislative a activităţii de comer”, durata cursului a fost de 21 ore academice.
Beneficiari ai seminarului au fost 27 de reprezentanți ai întreprinderilor mici şi mijlocii care realizează activitatea economică de comerț din raion. Seminarul s-a finalizat cu înmânarea certificatelor de participare la instruire.
Tematica seminarului a cuprins : Aspecte legislative
• Noțiuni generale despre activitatea de comerț și comercianți.
• Cerințe specifice pentru diferite genuri de activitate comercială
• Notificare APL privind inițierea activității de comerț.
• Cerințe specifice după începerea activității.
• Taxe pentru unități comerciale
• Durata desfășurării activității de comerț
• Încetarea și suspendarea activității de comerț
• Control și sancțiuni
Contabilitate în comerț
• Rolul și principiile de organizare a contabilității în comerț
• Organizarea răspunderii materiale în comerț
• Principiile de evaluare a stocurilor și structurii de preț
• Contabilitatea operațiunilor cu mărfuri
• Contabilitatea altor operațiuni cu mărfuri.
- Detalii
- Accesări: 2411
Seminar cu angajații instituțiilor de cultură
La 2 decembrie 2016, în incinta Școlii de Muzică or. Fălești, a avut loc seminarul raional cu participarea angajaților instituțiilor de cultură – case/cămine de cultură și biblioteci publice.
Cuvânt de deschidere a avut dl Grigore Budu, șef Secție Cultură și Turism Fălești, care a relatat despre totalurile vizitei de studiu, efectuată cu un grup de specialiști și șefi de secții din republică în județele Râmnicu Vâlcea și Brăila, România, vizită organizată în cadrul Proiectului Novateca. De asemenea, șeful secției a pus în discuție problemele referitoare la activitatea instituțiilor de cultură din raion referitor la condițiile de lucru în timpul rece al anului, încălzirea instituțiilor, activitatea de creație a angajaților.
În continuare, specialiștii principali ai secției, doamnele Ludmila Negri și Natalia Vrabie, s-au referit la elaborarea rapoartelor statistice și textuale de evaluare a activității caselor/căminelor de cultură și biblioteci publice în vederea pregătirii dărilor de seamă anuale. La fel, au propus repere în ajutorul programării activității 2017, luând în considerație prioritățile strategice.
S-a discutat organizarea Festivalului raional al tradițiilor și obiceiurilor de iarnă „Să trăiți, să-nfloriți!”, regulamentul cu condițiile de participare.
Pe final de întrunire s-au făcut unele totalizări, analize, discuții, propuneri.
- Detalii
- Accesări: 2339
Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi marcată în raionul Fălești
Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi anul acesta a fost celebrate printr-o serie de evenimente pline de căldură sufletească și empatie care au avut ca scop promovarea drepturilor persoanelor cu nevoi speciale din raion.
Asistenţii sociali comunitari şi lucrătorii sociali din raion de comun cu colaboratorii primăriilor au efectuat vizite la domiciliul persoanelor cu dizabilități acordîndu-le sprijin financiar, îmbrăcăminte, jucării, rechizite școlare și colete cu produse alimentare.
O activitate de sensibilizare cu genericul „Copil ca tine sunt și eu” a organizat Dna Ana Moroșanu, asistent social comunitar din s. Albinețul Vechi la care au participat elevii clasei a VI-a din gimnaziul din localitate. Aceștia au vizionat un scurt film de animație „Prezent” de Jacob Frey și au meditat asupra întrebării “Ce ați putea face voi pentru ca persoanele cu dizabilități să nu să se simtă singure?”.
- Detalii
- Accesări: 2461
Reprezentanții internatelor psihoneurologice din țară în vizită de studiu la Fălești
La 30 noiembrie curent reprezentanții internatelor psihoneurologice pentru maturi din comuna Bădiceni, raionul Soroca, satul Brînzeni, raionul Edineţ şi internatului din municipiul Bălţi au efectuat o vizită de studiu în raionul Fălești, având drept scop îmbunătăţirea şi diversificarea serviciilor prestate persoanelor adulte cu dizabilităţi.
Programul vizitei de studiu a cuprins prezentarea serviciilor sociale oferite persoanelor adulte cu dizabilități ”Casa Comunitară” și ”Locuinţă Protejată” aflate în subordinea Direcţiei Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului Fălești.
Specialiştii s-au familiarizat cu modalitatea de admitere în Serviciile vizate, categoria/vârsta beneficiarilor, serviciile prestate, personalul angajat, integrarea tinerilor cu dizabilităţi în instituţiile de învăţământ şi societate/comunitate.
Obiectivul final al vizitei a fost promovarea bunelor practici și a schimbului de experiență în domeniul asistenței sociale.
Totodată, beneficiarii din Locuința protejată au prezentat oaspeților diverse lucrări hand-made confecționate de ei.
Specialiștii din cadrul celor 3 instituții au adus sincere mulţumiri conducerii Direcţiei Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului şi Serviciilor menţionate mai sus pentru deschidere, colaborare şi receptivitate.
Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului Suport în dezinstituționalizarea persoanelor cu dizabilități mintale în Republica Moldova, implementat de către People Need, cu suportul Agenței Cehe de Dezvoltare.
- Detalii
- Accesări: 2140