Sedința Comisiei raionale Situații Excepționale
La 23 ianuarie 2017 în sala de ședințe a Consiliului raional s-a desfășurat ședința Comisiei raionale Situații Excepționale. Ședința a fost prezidată de către D-na Iraida Bînzari, președintele comisiei, care în cuvîntul de salut a menționat că raionul Fălești se numără printre puținele raioane, care n-au sistat procesul de instruire din cauza condițiilor climaterice anevoioase, de asemenea a menținut un ritm stabil de activitate a tuturor instituțiilor din subordine. Acest lucru se datorează bunei organizări a activității serviciilor protecției civile.
În cadrul ședinței șefii serviciilor protecției civile au prezentat informații despre activitatea în perioada precedentă, problemele cu care s-au confruntat și au raportat despre măsurile ce vor fi întreprinse în caz de calamități și alte situații excepționale, ce pot avea loc în următoarea perioadă a iernii.
Pe marginea chestiunilor examinate s-au aprobat hotărîrile respective, prin care se cere intensificarea activității serviciilor protecției civile în realizarea măsurilor de asigurare a bunei funcționări a tuturor sectoarelor sferei sociale și economiei raionului în perioada rece a anului.
Mai multe fotografii
- Detalii
- Accesări: 2263
Echipa Biroului Comun de Informații și Servicii în primăria Taxobeni
Primarul comunei Taxobeni, Domnul Victor Onofrei împreună cu angajații din cadrul autorității publice, la 20 ianuarie curent au găzduit prestatori de serviciii din cadrul Biroului Comun de Informații și Servicii.
De consultațiile și serviciile reprezentanților biroului au beneficiat peste 20 de persoane care au relatat despre problemele cu care se confruntă din domeniul social, cadastral, angajarea în cîmpul muncii, infrastructura drumurilor, ordine publică. În lipsa unui prestator de serviciu a fost asigurată asistența pentru beneficiari prin intermediul telefonului.
Printre beneficiarii biroului au fost prezenți și aleși locali care activ s-au implicat în soluționarea unor probleme ce țin nemijlocit de viața comunității, repararea drumurilor locale. Pentru soluționarea acestei probleme este necesar și contribuția financiară a comunității, lucru cu care aleșii locali se vor ocupa pe viitor la conștientizarea cetățeanului privind implicarea în mai multe lucrări publice în folosul comunității.
Au fost repartizate pliante informative pentru beneficiarii care sunt în căutarea unui loc de muncă oferit de reprezentantul Oficiului Teritorial de Muncă.
- Detalii
- Accesări: 2757
Lecție de sănătate
La 20 ianuarie curent lucrătorii sociali și asistenții personali din raion au beneficiat de un curs de instruire cu tematica „Îngrijirea persoanelor imobilizate la pat” organizat de Dna Nina Sceastlivîi, Șef Secție Medicină de Familie Fălești.
În cadrul instruirii, lucrătorii sociali au fost inițiați în îngrijirea beneficiarilor la domiciliu, s-a pus accent pe menținerea igienei generale și corporale adecvate, asigurarea alimentației echilibrate, prevenirea escarelor și a altor complicații, precum și supravegherea stării generale a beneficiarilor. Ca urmare a instruirii participanții au primit abilități de manevrare și mobilizare în condiții de siguranță a beneficiarilor, aceasta contribuind la oferirea serviciilor de o calitate mai bună.
Dna Sceastlivîi a mai menționat și faptul că dacă beneficiarul va primi atenție și va fi înconjurat de persoane care au grijă de el, va putea suporta mai ușor starea de imobilizare.
Totodată, Dna Violeta Ciuperca, șef adjunct Direcţie Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului a adus la cunoştinţă celor prezenţi despre cazurile de hipotermie înregistrate pe parcursul lunii ianuarie curent pe teritoriul raionului, oferindu-le acestora sfaturi pentru prevenirea consecinţelor nefaste.
- Detalii
- Accesări: 1993
Instrumente noi de lucru in prestarea Serviciului social de sprijin pentru familiile cu copii
La 19 ianuarie curent, în incinta Centrului de asistenţă specializată şi formare continuă Casa Speranţei din orașul Fălești a avut loc atelierul de instruire cu genericul ,,Instrumentul revizuit de evaluare și planificare în cadrul Serviciului social de Sprijin Familial” organizat de Domnul Virgiliu Hangan, reprezentant AO “Parteneriate pentru fiecare copil”.
La eveniment au participat managerii, asistenții sociali din cadrul Centrelor de Asistență Socială și specialiștii din cadrul DASPFC, care au fost instruiți cu noile instrumente de lucru în prestarea Serviciului social de sprijin pentru familiile cu copii.
Scopul acestui atelier este de a consolida cunoştinţele participanţilor cu privire la aplicarea managementului de caz prin prisma celor opt indicatori de bunăstare a copilului, tinerilor și familiilor: sănătate, siguranţă, incluziune, responsabilitate, respect, activism, afecţiune și realizări.
Printre subiectele esenţiale abordate pe parcursul atelierului, au fost:
- Domeniile de bunăstare a copilului. Ce este Bunăstarea copilului?
- Factorii protectori ai familiei;
- Instrumentele raportate metodei managementului de caz.
Totodată, Dna Emilia Ciobanu, șef Direcţie Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului a menționat importanța implicării specialiştilor care activează în sectoarele educație, sănătate şi asistenţă socială și colaborării strânse dintre aceştia pentru a contribui la asigurarea celor opt indicatori de bunăstare a copilului.
În concluzie, participanţii la atelier s-au arătat interesaţi de această nouă abordare, acentuând faptul, că au rămas foarte mulţumiți de noile cunoştinţe acumulate și că vor putea aplica în practică noile tehnici, oferindu-le familiilor servicii de calitate.
Evenimentul a fost organizat în cadrul Proiectului “Familie puternică pentru fiecare copil”, implementat de PPFC în parteneriat cu Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei, cu suportul financiar al USAID.
- Detalii
- Accesări: 2136
Ședința grupului de lucru a Biroului Comun de Informații și Servicii
La 19 ianuarie curent a avut loc ședința grupului de lucru a Biroului Comun de Informații și Servicii cu participarea Dlui Radu Roman, vicepreședintele raionului, președintele grupului de lucru și prestatorii de servicii din cadrul Biroului.
În cadrul ședinței s-a discutat despre modalitatea activității Biroului pentru anul 2017, s-a aprobat graficul de ieșiri în teritoriu ( primăriile raionului ) a echipei mobile a Biroului Comun de Informații și Servicii pentru anul 2017.
Ieșiri în teritoriu sunt aprobate de două ori în lună cu participarea tuturor prestatorilor de servicii din cadrul Biroului și cu reprezentanții serviciilor din cadrul Consiliului raional.
Graficul ieșirilor în teritoriu a echipei mobile a BCIS în anul 2017
- Detalii
- Accesări: 2731