Târgul partenerilor de bibliotecă
Vineri, 9 noiembrie 2016 în incinta Bibliotecii Naționale a Republicii Moldova a avut loc un eveniment de mare anvergură pentru domeniul biblioteconomic - Târgul Partenerilor Bibliotecii „Creăm punți spre dezvoltare”. ,,Biblioteca Modernă”, organizată de Programul Novateca în comun cu Ministerul Culturii. Scopul Târgului a fost prezentarea celor mai inovatoare servicii și inițiative realizate de bibliotecile din Republica Moldova, precum și importanța parteneriatelor în implementarea acestor servicii și dezvoltarea procesului de modernizare a bibliotecilor publice. Invitați de onoare ai evenimentului au fost Monica Babuc, ministrul Culturii, James Pettit, ambasadorul SUA în Republica Moldova, vicepreședintele Fundației Bill și Melinda Gates, Jessica Dorr, formația Akord – ambasadorii campaniei naționale de promovare a bibliotecilor publice „Ne vedem la bibliotecă”, în care se înscrie și evenimentul dat.
- Detalii
- Accesări: 2447
Ședința cu managerii instituțiilor de învăţământ preşcolar şi secundar general
În conformitate cu planul complex de activitate a DGE Făleşti, în scopul garantării alimentării în siguranță a copiilor și elevilor la data de 06.12.2016 s-a desfășurat ședința cu managerii instituţiilor de învăţământ preşcolar şi secundar general. În calitate de parteneri au fost prezenți Șeful Direcției raionale pentru Siguranța Alimentelor Fălești, domnul Eduard Balica și specialistul principal al Direcției raionale pentru Siguranța Alimentelor, doamna Larisa Jardan.
S-au pus în discuție mai multe subiecte:
• totalurile verificării calității și termenului de valabilitate al produselor alimentare achiziționate de către instituțiile de învățământ preșcolar și secundar general;
• starea cantinelor și a depozitelor pentru produsele alimentare din instituțiile de învățământ preșcolar și secundar general;
• produsele alimentare promovate, limitate şi interzise în instituţiile de învăţământ general.
În deschiderea ședinței a luat cuvântul doamna Silvia Matasî, șef al Direcției Generale Educație Fălești, care a reliefat responsabilitatea managerului pentru asigurarea unui regim alimentar sănătos și activitate fizică adecvată în fiecare instituție de învățământ. Doamna Adela Țuțuianu, specialist principal Direcția Generală Educație, responsabilă pentru alimentarea copiilor din instituţiile de învățămînt secundar general şi preşcolar, a vorbit despre totalurile inspecției desfășurate în zilele de 28 și 29 noiembrie, în parteneriat cu specialiștii Direcției raionale pentru Siguranța Alimentelor, în toate cele 88 de instituții de învățământ din raion în care se alimentează copiii și elevii. Șeful Direcției raionale pentru Siguranța Alimentelor, domnul Eduard Balica, a profilat carențele depistate în urma inspecției și a oferit recomandări pentru asigurarea unui regim alimentar sănătos și normele sanitare privind organizarea alimentaţiei şi întreţinerea blocurilor alimentare. Managerii au avut posibilitatea să se expună și ei asupra problemelor discutate și au primit răspunsuri concrete la întrebări de la specialiști.
La aceleași subiecte se va discuta și în cadrul ședinței cu bucătarii, asistentele medicale și magazinerii din instituțiile de învățământ preșcolar și secundar general, care se va desfășura sâmbătă, 10 decembrie 2016, de asemenea cu participarea specialiștilor din cadrul Direcției raionale pentru Siguranța Alimentelor.
- Detalii
- Accesări: 2834
Vizita de lucru a președintelui raionului în comuna Ișcalău
Dna Iraida Bînzari, președintele raionului, la 08 decembrie curent a efectuat o vizită de lucru în comuna Ișcalău, cu reprezentanții serviciilor din cadrul Consiliului raional și serviciile desconcentrate.
Președintele raionului cu primarul comunei au vizitat instituțiile de menire social-culturală și instituțiile de învățămînt din satele Ișcalău, Doltu și Burghelea: grădinița de copii, biblioteca, oficiul de sănătate, căminul cultural și sala de sport a primăriei din satul Doltu.
La ședința de lucru au participat din partea autorității publice locale: Dna Maria Procopciuc, primarul comunei, funcționarii primăriei și Dna Elena Raba, șef al Centrului de Sănătate Ișcalău.
În urma examinării informațiilor prezentate de specialiștii Consiliului raional și a reprezentanților serviciilor desconcentrate, Dna Iraida a punctat succesele și insuccesele din cadrul autorității publice locale Ișcalău. Obiectivul ședinței a fost de acordarea ajutorului metodic și propuneri cu soluții pentru sporirea activității autorităților publice locale prin asigurarea transparenței în procesul decizional, priorități pentru dezvoltarea infrastructurii sectorului agrar și respectarea legislației funciar-cadastrale, acordarea serviciilor sociale și medicale de calitate pentru cetățenii din comunitate.
În final, Dna Iraida ne-a îndemnat pe toți la o conlucrare mai eficientă între autorități avînd același scop comun, asigurarea serviciilor publice de calitate în interesul cetățenilor prin maximă responsabilitate.
Mai multe fotografii
- Detalii
- Accesări: 2255
Seminar de instruire pentru agenţi economici
În perioada 06 – 07 decembrie curent, în sala de şedinţe a Consiliului raional, Secția Economie a Direcției Generale Finanțe și Economie în parteneriat cu Pro-Business Nord (PBN) și Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM) în cadrul Programului - Gestiunea Eficientă a Afacerii (GEA) a desfăşurat seminarul de instruire cu tema „Aspecte legislative a activităţii de comer”, durata cursului a fost de 21 ore academice.
Beneficiari ai seminarului au fost 27 de reprezentanți ai întreprinderilor mici şi mijlocii care realizează activitatea economică de comerț din raion. Seminarul s-a finalizat cu înmânarea certificatelor de participare la instruire.
Tematica seminarului a cuprins : Aspecte legislative
• Noțiuni generale despre activitatea de comerț și comercianți.
• Cerințe specifice pentru diferite genuri de activitate comercială
• Notificare APL privind inițierea activității de comerț.
• Cerințe specifice după începerea activității.
• Taxe pentru unități comerciale
• Durata desfășurării activității de comerț
• Încetarea și suspendarea activității de comerț
• Control și sancțiuni
Contabilitate în comerț
• Rolul și principiile de organizare a contabilității în comerț
• Organizarea răspunderii materiale în comerț
• Principiile de evaluare a stocurilor și structurii de preț
• Contabilitatea operațiunilor cu mărfuri
• Contabilitatea altor operațiuni cu mărfuri.
- Detalii
- Accesări: 2373
Seminar cu angajații instituțiilor de cultură
La 2 decembrie 2016, în incinta Școlii de Muzică or. Fălești, a avut loc seminarul raional cu participarea angajaților instituțiilor de cultură – case/cămine de cultură și biblioteci publice.
Cuvânt de deschidere a avut dl Grigore Budu, șef Secție Cultură și Turism Fălești, care a relatat despre totalurile vizitei de studiu, efectuată cu un grup de specialiști și șefi de secții din republică în județele Râmnicu Vâlcea și Brăila, România, vizită organizată în cadrul Proiectului Novateca. De asemenea, șeful secției a pus în discuție problemele referitoare la activitatea instituțiilor de cultură din raion referitor la condițiile de lucru în timpul rece al anului, încălzirea instituțiilor, activitatea de creație a angajaților.
În continuare, specialiștii principali ai secției, doamnele Ludmila Negri și Natalia Vrabie, s-au referit la elaborarea rapoartelor statistice și textuale de evaluare a activității caselor/căminelor de cultură și biblioteci publice în vederea pregătirii dărilor de seamă anuale. La fel, au propus repere în ajutorul programării activității 2017, luând în considerație prioritățile strategice.
S-a discutat organizarea Festivalului raional al tradițiilor și obiceiurilor de iarnă „Să trăiți, să-nfloriți!”, regulamentul cu condițiile de participare.
Pe final de întrunire s-au făcut unele totalizări, analize, discuții, propuneri.
- Detalii
- Accesări: 2300