Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi marcată în raionul Fălești
Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi anul acesta a fost celebrate printr-o serie de evenimente pline de căldură sufletească și empatie care au avut ca scop promovarea drepturilor persoanelor cu nevoi speciale din raion.
Asistenţii sociali comunitari şi lucrătorii sociali din raion de comun cu colaboratorii primăriilor au efectuat vizite la domiciliul persoanelor cu dizabilități acordîndu-le sprijin financiar, îmbrăcăminte, jucării, rechizite școlare și colete cu produse alimentare.
O activitate de sensibilizare cu genericul „Copil ca tine sunt și eu” a organizat Dna Ana Moroșanu, asistent social comunitar din s. Albinețul Vechi la care au participat elevii clasei a VI-a din gimnaziul din localitate. Aceștia au vizionat un scurt film de animație „Prezent” de Jacob Frey și au meditat asupra întrebării “Ce ați putea face voi pentru ca persoanele cu dizabilități să nu să se simtă singure?”.
- Detalii
- Accesări: 2644
Reprezentanții internatelor psihoneurologice din țară în vizită de studiu la Fălești
La 30 noiembrie curent reprezentanții internatelor psihoneurologice pentru maturi din comuna Bădiceni, raionul Soroca, satul Brînzeni, raionul Edineţ şi internatului din municipiul Bălţi au efectuat o vizită de studiu în raionul Fălești, având drept scop îmbunătăţirea şi diversificarea serviciilor prestate persoanelor adulte cu dizabilităţi.
Programul vizitei de studiu a cuprins prezentarea serviciilor sociale oferite persoanelor adulte cu dizabilități ”Casa Comunitară” și ”Locuinţă Protejată” aflate în subordinea Direcţiei Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului Fălești.
Specialiştii s-au familiarizat cu modalitatea de admitere în Serviciile vizate, categoria/vârsta beneficiarilor, serviciile prestate, personalul angajat, integrarea tinerilor cu dizabilităţi în instituţiile de învăţământ şi societate/comunitate.
Obiectivul final al vizitei a fost promovarea bunelor practici și a schimbului de experiență în domeniul asistenței sociale.
Totodată, beneficiarii din Locuința protejată au prezentat oaspeților diverse lucrări hand-made confecționate de ei.
Specialiștii din cadrul celor 3 instituții au adus sincere mulţumiri conducerii Direcţiei Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului şi Serviciilor menţionate mai sus pentru deschidere, colaborare şi receptivitate.
Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului Suport în dezinstituționalizarea persoanelor cu dizabilități mintale în Republica Moldova, implementat de către People Need, cu suportul Agenței Cehe de Dezvoltare.
- Detalii
- Accesări: 2326
Mecanismul intersectorial de cooperare în soluționarea cazurilor de violență, neglijare, exploatare și trafic
La 02 decembrie curent în incinta Centrului de asistenţă specializată şi formare continuă „Casa Speranţei” din orașul Fălești a avut loc o masă rotundă raională: „Mecanismul intersectorial de cooperare în soluționarea cazurilor de violență, neglijare, exploatare și trafic ”. Evenimentul a fost organizat de Dna Valentina Seuță, formator național și asistent social superior la Centrul de Asistență și Protecție a victimelor traficului de ființe umane din municipiul Chișinău și Dna Natalia Pînzaru, reprezentat al Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei activitate desfășurată în cadrul campaniei naţionale ,,16 zile de activism împotriva violenței bazate pe gen''.
La activitate au participat colaboratorii Direcţiei Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului și echipele multidisciplinare din localitățile Logofteni, Pruteni și orașul Fălești. Întrunirea a avut drept scop identificarea victimelor și potențialelor victime ale traficului și violenței și coordonarea acțiunilor de protecție și asistență a lor de către echipele multidisciplinare din care fac parte reprezentanți ai autorităților publice, serviciilor sociale, Inspectoratului de Poliţie și instituțiilor de educație.
Participanții au fost informaţi despre modificarea actelor legislative cu privire la prevenirea şi combaterea violenţei în familie. Au avut loc discuții despre rolul şi sarcinile instituţiilor responsabile de asigurare a ordinei şi securităţii publice, de raportare a cazurilor de violenţă în bază de gen şi referirea victimelor către autorităţile competente de soluţionare a acestora. S-au prezentat cazuri concrete de violență în care echipele multidisciplinare au intervenit cu succes.
Totodată, Dna Emilia Ciobanu, șef Direcţie Asistenţă Socială, Protecţie a Familiei și Copilului a menționat faptul că fiecare actor social şi fiecare specialist ar trebui să se implice și să pună accent pe identificarea, prevenirea şi intervenţia timpurie în cazurile de violenţă pentru ca acestea să nu ajungă în sistemul de protecție.
- Detalii
- Accesări: 2501
Ședința comisiei raionale pentru protecția copilului aflat în dificultate
În incinta Consiliului raional la 30 noiembrie curent a avut loc ședința comisiei raionale pentru protecția copilului aflat în dificultate. La ședință au participat Dl Valeriu Muduc, vicepreședintele raionului și membrii comisiei.
Pentru implicarea în soluționarea situațiilor de risc a copiilor, au fost invitaţi reprezentanți ai autorităţilor publice locale, asistenții sociali comunitari și beneficiari ai căror probleme au fost abordate.
În cadrul ședinței au fost examinate 34 de subiecte ce țin de protecția familiei și copilului aflat în situație de risc.
Au fost examinate cazuri de încetare a plasamentului cu ulterioara eliberare a avizului de integrare a copiilor în familia biologică. În scopul prevenirii separării copilului de familie şi pentru ameliorarea problemelor existente au fost selectate 8 familii care vor beneficia de sprijin financiar. De asemenea, au fost închise şi arhivate 13 cazuri în care problemele au fost soluționate cu succes.
Scopul comisiei a fost asigurarea faptului că familiile cu copii în situații de risc să primească suportul necesar pentru depășirea situațiilor de risc și prevenirea separării copilului de familie sau pentru reintegrarea copilului în familie.
- Detalii
- Accesări: 2703
Biroul Comun de Informații și Servicii în primăria comunei Pietrosu
Doamna Iraida BÎNZARI, președintele raionului și echipa Biroului Comun de Informații și Servicii la 01 decembrie curent a efectuat o vizită de lucru în primăria comunei Pietrosu.
Președintele raionului și reprezentanții serviciilor: Inspecția Teritorială de Muncă, Oficiul Cadastral Teritorial, Secția Administrație Publică, Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă, Direcția Asistența Socială, Protecția Familiei și Copilului, Casa Teritorială de Asigurări Sociale, Direcția Agricultură, Alimentație, Relații Funciare și Cadastru au acordat asistență informațională cetățenilor din comunitate în aceste domenii.
La problemele cu care se confruntă primarul și specialiștii din cadrul primăriei, Dna Iraida BÎNZARI a venit cu un suport informațional însoțit de modele și practici reale care ar soluționa problemele din comunitate, îndemnîndu-i la o conlucrare profesională între autorități, comunicare eficientă cu cetățenii, asigurarea transparenței în procesul decizional- aspecte vitale pentru o guvernare reușită la nivel local.
- Detalii
- Accesări: 2900