Cel mai bun antreprenor al anului 2016
În ziua de 26 mai Palatul raional de Cultură ,,Mihai Volontir” a fost gazdă a mediului de afaceri din raionul Fălești, participanți la gala de înmînare a trofeelor învingătorilor la concursul raional ,,Cel mai bun antreprenor al anului 2016”. La acest eveniment de anvergură printre oaspeții de onoare au fost prezenți Doamna Iraida BÎNZARI, președintele raionului, Domnul Mahu Octavian, șef al Oficiului Teritorial Bălți al Cancelariei de Stat , Domnul Mihail Vranschih, academician, doctor habilitat în științe agricole,cetățeni de onoare ai raionului Fălești Domnii Rusnac Andrei, Mihail Popovici, Mihail Goncearenco și Vasile Ursachi, antreprenori și primari. Ansamblul de vioriști ai Școlii de muzică din Fălești au lansat sărbătoarea prin interpretarea celebrului vals a lui Eugen Doga.
Cu un mesaj de salut pentru cei prezenți a venit Doamna Iraida BÎNZARI, președintele raionului, care a informat publicul despre situația economică din raion, despre succesele antreprenorilor, realizările lor remarcabile în plan profesional, îndemnîndu-i pe viitor să contribuie mai activ la dezvoltarea activității antreprenoriale. Consiliul raional a inițiat organizarea anuală a concursului ,,Cel mai bun antreprenor al anului” în diverse sfere. Concursul este la cea de-a III-a ediție și urmărește scopul de a promova practicile de succes în domeniul afacerilor, de a remarca cele mai competitive întreprinderi din raion care utilizează strategii de marketing eficiente și ating standarde internaționale ale managementului calității. La ediția din acest an în competiție s-au înregistrat peste 2000 de oameni de afaceri , iar după verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate, în competiție au rămas 94 de antreprenori . Suma totală a veniturilor încasate la bugetul public a constituit peste 200 milioane lei.
- Detalii
- Accesări: 5005
Aplicaţii tactico-speciale la protecţia civilă
În perioada 24-25 mai curent Serviciul Protecției Civile a organizat și desfășurat competițiile echipelor și posturilor sanitare din raion, în conformitate cu planul de activitate al Serviciului Protecției Civile pentru anul 2017. În aceste competiții au fost antrenate 34 echipe sanitare din toate primăriile raionului, ÎCS ,,SAMMY GABLAGGI” S.R.L și ÎCS ,,MARTHATEX” S.R.L cu un contingent de peste 800 persoane și 2 posturi sanitare formate din 8 persoane.
De menționat, că anul curent toate formațiunile medicale au fost echipate cu uniforme speciale și echipamentul necesar pentru competiții. Deasemenea, de către membrii echipei de arbitri a fost menționat sporirea gradului de pregătire teoretico-practică a membrilor formațiunilor medicale. În premieră în regulamentul competițiilor a fost inclus și comportamentul, ,,activitate artistică”. De notat că majoritatea formațiunilor au dat dovadă de multă ingeniozitate în selectarea și prezentarea numerelor artistice.
Pentru cei mai buni, care au manifestat activism și cunoștințe în domeniul protecției civile, Doamna Iraida BÎNZARI, președintele raionului a înmînat diplome ale Consiliului raional și premii bănești.
Echipele sanitare:
- Întreprinderea cu Capital Străin ,,SAMMY CABLAGGI” S.R.L- I loc
- Primăria Năvîrneț- II loc
- Primăria Glinjeni- III loc
Posturile sanitare s-au plasat :
- Direcția de Producție a Gospodăriei Comunale și de Locuințe din orașul Fălești - locul I
- Combinatul de panificație Fălești – locul II
La prestația artistică au fost cei mai buni:
Primaria Isalau – locul I,
Primăria Hiliuți- locul II,
Primăria Catranîc- locul III
- Detalii
- Accesări: 2331
Atelier de lucru zonal privind dezvoltarea serviciilor de îngrijire socială la domiciliu
Serviciul de îngrijire socială la domiciliu și îmbunătățirea calității serviciilor prestate a constituit tema atelierului de lucru zonal care s-a desfăşurat vineri, 26 mai curent în incinta primăriei satului Glinjeni. Atelierul de lucru a reunit reprezentanți ai Serviciului Îngrijire Socială la Domiciliu, primarul satului Glinjeni, asistenții sociali comunitari şi lucrătorii sociali din localitățile Răuțel, Mărăndeni, Pompa, Natalievca, Bocani, Pietrosu, Glinjeni, Ișcălău, Egorovca, Catranîc, prestatorul de servicii socio-medicale AO “Casmed”, și asistentul medical comunitar Centrul de Sănătate Glinjeni. Scopul atelierului a fost în a consolida cunoștințele cu privire la prestarea calitativă a serviciilor de îngrijire socială la domiciliu pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii beneficiarilor.
Agenda întrunirii a cuprins chestiuni privind prevederile Regulamentului-Cadru al Serviciului de îngrijire socială la domiciliu, standartele minime de calitate privind organizarea şi funcţionarea Serviciului, promovarea bunelor practici şi facilitarea unui schimb de experienţă între specialiștii din domeniu. În cadrul discuțiilor, s-a pus accent pe conlucrarea între autoritatea publică locală Glinjeni cu asistentul social comunitar, AO “Casmed” și Centrul de Sănătate Glinjeni. Acționând împreună în interesul comun al beneficiarilor, analizează zilnic dificultăţile şi problemele cu care se confruntă cetățenii, caută soluţii, discută despre posibilităţile de creştere a calității vieții lor, identifică oportunităţile de dezvoltare ale serviciului.
Totodată, în scopul unei îmbunătățiri continue, participanții au propus ca asistenții sociali comunitari și lucrătorii sociali să fie deserviți fără rând la Oficiul Poștal și la medicul de familie, avantaj care va eficientiza activitatea acestora.
- Detalii
- Accesări: 2227
Cuplu care a spus „DA” din toata inima!
Uneori viața îți oferă surprize uriașe. Chiar și atunci când nu crezi că se mai poate întâmpla, destinul tău se schimbă. Povestea incredibilă de dragoste a lui Eduard și a Mariei este pentru societatea noastră un exemplu, o istorie de viață, care sperăm că va schimba atitudinea și va spori acceptarea persoanelor cu dizabilități în comunitate.
Vineri, la 19 mai, tinerii îndragostiți şi-au jurat credinţă în faţa Domnului. Ei au muncit din greu pentru a-și aduna banii pentru o nuntă ca în poveste, cu mulți nuntași, muzică și bucate alese.
Eduard aflându-se în internat, devenind ulterior beneficiar al Serviciului social „Locuinţă protejată” nici nu-și imagina că ar putea să fie apt de muncă, să aibă o casă, o soție cuminte și iubitoare.
Alături de colaboratorii Serviciului social „Locuinţă protejată” , la realizarea acestui eveniment memorabil au contribuit, în special echipa Keystone Moldova, Consiliul raional Fălești, Direcția Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului, Direcția Generală Educație, Publicația Periodică “Patria Mea”, voluntarii și persoanele cu suflet mare.
Pentru Eduard visele au început să devină realitate. Acum el are o casă proprie, o soție și este angajat în câmpul muncii.
- Detalii
- Accesări: 2377
Ședința Comisiei raionale pentru protecția copilului aflat în dificultate
La 25 mai curent în incinta Consiliului raional a avut loc ședința ordinară a Comisiei raionale pentru protecția copilului aflat în dificultate, la care au participat membrii comisiei, primarii, asistenții sociali comunitari, membrii familiei biologice/extinse, copiii, părinții – educatori și asistenții parentali profesioniști.
În cadrul ședinței au fost examinate 26 chestiuni ce țin de protecția familiei și copilului aflat în situație de risc.
Comisia a luat decizia despre încetarea plasamentului a unui copil din cadrul Serviciului de asistență parentală profesionistă, acesta fiind reintegrat cu succes în familia biologică. Au fost examinate cazuri privind acordarea unui suport financiar din cadrul Serviciului social de sprijin pentru familiile cu copii, unde 4 familii din raion au fost selectate pentru a beneficia de ajutor pentru ameliorarea problemelor existente în familie, în scopul prevenirii separării copilului de familie. De asemenea, a fost examinată prelungirea plasamentului copiilor în cadrul Centrelor de Asistență Socială, dezinstituționalizarea copiilor rămași fără ocrotirea părintească din servicii de plasament de tip rezidențial în serviciul de tutelă/curatelă, în cazul în care reintegrarea copilului în familia biologică nu a fost posibilă. Managerii de caz au prezentat rapoartele de evaluare complexă a situației copiilor și a familiei, planuri individuale de asistență, stabilirea termenelor de realizare, avizele autorităților tutelare locale cu privire la plasamentul planificat și alte materiale relevante. Totodată, au fost examinate rapoartele de evaluare anuală a competențelor profesionale ale părinților - educatori și asistenți parentali profesioniști.
Galerie foto
- Detalii
- Accesări: 2437