Finalizarea lucrărilor de reparație capitală a proiectului „Drumuri bune 1 pentru Moldova”
În conformitate cu Programul Guvernului „Drumuri bune pentru Moldova” la 26 aprilie curent de către S.A. „Drumuri - Bălți” au fost finalizate lucrările de asfaltare a străzilor Bogdan Vodă, Ungheniului din loc. Gara Fălești. Sunt în proces de finalizare lucrările de asfaltare a străzilor Miron Costin, Plopilor, Florilor, Elena Sîrbu, Petru Rareș, Botoșani și 31 August 1989 din orașul Fălești. Costul total al lucrărilor se estimează în sumă de – 9 611,0 mii lei, din care pe parcursul anului 2018 au fost valorificate – 3 400,0 mii lei, după ce lucrările au fost stopate din motivul condițiilor meteo nefavorabile. Lucrările au fost reluate în luna aprilie al anului curent, fiind valorificate în sumă de – 6 211,0 mii lei. Conform mijloacelor financiare alocate au fost asfaltate total 3,58 km de drumuri din orașul Fălești.
- Detalii
- Accesări: 959
Ziua Drapelului de Stat al Republicii Moldova
Dragi colegi!
La 27 aprilie, sărbătorim Ziua Drapelului de Stat al Republicii Moldova – Tricolorul – simbolul național al țării noastre care în 1990 a fost desemnat oficial Drapel de stat al Republicii Moldova de către deputații primului Legislativ.
Din numele Administrației raionului, Vă adresez cele mai sincere urări de bine, dorindu-vă tuturor bunăstare și energie creatoare în eforturile conjugate pentru prosperarea și progresul Republicii Moldova.
Drapelul de Stat simbolizează trecutul, prezentul și viitorul statului moldovenesc, reflectă principiile lui democratice, tradiția istorică a poporului, egalitatea în drepturi, prietenia și solidaritatea tuturor cetățenilor republicii. Tricolorul este arborat pe edificiile instituțiilor oficiale ale statului, la ceremonii și solemnități, și însumează toate aspirațiile spre libertate și democrație ale cetățenilor noștri, de afirmare plenară și consolidare a statalității Republicii Moldova.
Ne mândrim de faptul că, autorul stemei de stat este regretatul Gheorghe Vrabie, originar din satul Călinești, raionul Fălești. El a fost un artist plastic și grafician care a fost decorat cu cea mai înaltă distincție de stat a Republicii Moldova — „Cavalerul Ordinului Republicii".
Cu înaltă considerație,
Viorel BABII, președintele raionului Fălești
- Detalii
- Accesări: 1772
Comemorarea victimelor catastrofei de la Cernobîl
La 26 aprilie se împlinesc 33 ani de la catastrofa nucleară produsă la aceeași dată în 1986. Cu acest prilej, la 25 aprilie curent, conducerea raionului a organizat un miting de comemorare a victimelor acelei tragedii, la care au participat Domnul Viorel BABII, președintele raionului, Domnii Vladimir TĂBÎRȚĂ, Roman RADU, vicepreședinți ai raionului, Domnul Vladimir RUSU , primarul orașului Fălești. Cu un discurs pentru cei prezenți la eveniment a venit Domnul Viorel BABII, președintele raionului la care a menționat despre consecințele unuia dintre cele mai mari catastrofe nucleare din secolul al XX-lea asupra sănătății populației și a mediului înconjurător, care a fost devastator. La eveniment au participat Doamna Maria BURLACU, văduvă a participantului la lichidarea consecinței catastrofei și Domnul Gheorghe BAXAN, președintele organizației teritoriale a participanților la lichidarea consecinței catastrofei de la Cernobîl.
La lichidarea consecinţelor avariei nucleare de la Cernobîl au participat 3550 de cetăţeni ai Republicii Moldova, dintre care 1003 au decedat, iar peste 2.000 se află sub supraveghere medicală. Majoritatea persoanelor sînt din zona de centru a Republicii Moldova (60,6%), din cea de nord – 24,2%, sud – 15,2%. „Lichidatorii” din Moldova s-au aflat la Cernobîl în medie 62 zile, iar din raionul nostru au fost trimiși la Cernobîl 40 de persoane, dintre care 12 au decedat.
La moment la evidență sunt 23 participanți și 9 văduve.
Mitingul a luat sfîrșit cu depuneri de flori la Aleea Eroilor din orașul Fălești. Pentru participanții care a manifestat eroism și spirit de sacrificiu care au riscat cu propria viață și pentru cei care nu mai sunt printre noi, Consiliul raional a organizat o masă de pomenire.
- Detalii
- Accesări: 1096
Lansarea proiectului „ACCES- Asistență pentru Cunoștințe, Competențe, Antreprenoriat și Succes”
La 24 aprilie în sala de ședințe a Consiliului raional a avut loc lansarea proiectului „ACCES - Asistență pentru Cunoștințe, Competențe, Antreprenoriat și Succes”, care este implementat de AO „Caroma Nord” cu suportul financiar al Uniunii Europeane.
Scopul proiectului prevede promovarea și dezvoltarea antreprenoriatului social prin consolidarea capacităților și cunoștințelor grupurilor vulnerabile din raionul Fălești în vederea creării și dezvoltării afacerilor sociale, în scopul creării locurilor de muncă și oportunități de integrare socio-profesională, care va contribui ulterior la bunăstarea cetățenilor și a comunităților din regiune.
Obiectivele proiectului:
- Creșterea șanselor pentru asistență, formarea și integrarea profesională a 60 tineri( până la 18 ani) din raionul Fălești în situații desfaforizate prin:
- participarea la sesiune de formare profesională;
- dobândirea deprinderilor de bază și a competenților necesare pentru a găsi un loc de muncă sau pentru a iniția o afacere.
- Dezvoltarea antreprenoriatului social în rîndul personelor defavorizate în scopul reducerii șomajului din raion și regiunea de Nord.
- Detalii
- Accesări: 1265
În atenţia agenţilor economici din raion!
Consiliul raional Făleşti şi partenerii săi Vă invită să participaţi la Concursul raional „Cel mai bun antreprenor al anului”.
Concursul reprezintă evenimentul de referinţă pentru aprecierea succeselor antreprenorilor locali, înregistrate pe parcursul unui an.
Participanţii la concurs vor fi evaluaţi în baza indicatorilor prezentaţi pe formulare-tip, în cadrul a 10 nominalizări: antreprenorii anului în sferele de producere, agricultură, construcţii, alimentaţia publică, comerţ, cei mai buni antreprenori din rândul tinerilor şi femeilor, pentru cel mai mare aport la bugetul local, pentru cele mai multe locuri de muncă nou create și cel mai bun meşter popular.
Termenul-limită de aplicare: 17 mai 2019.
Gala Festivă „Cel mai bun antreprenor al anului” în cadrul căreia vor fi premiaţi învingătorii va avea loc în prima jumătate a luni iunie, anul curent.
În cadrul evenimentului, de către instituţiile responsabile de implementarea programelor de finanţare, vor fi prezentate posibilităţile de finanţare a agenţilor economici.
La acest eveniment sunt invitaţi atât participanţii la concurs, cât şi alţi agenţi economici şi persoane fizice interesate.
Pentru informaţii suplimentare, Vă rugăm să contactaţi angajaţii Secţiei Economie, la numerele de telefon: 0259 22915, 0259 23941.
Accesați mai jos:
Cerere de participare
Indicii financiar-economici pentru conferirea titlului ,,Cel mai bun antreprenor în sfera de producere”
Declarație pe propria răspundere
- Detalii
- Accesări: 970