Scopul general al funcţiei: Contribuirea la eficientizarea activității autorităților publice de nivelul I şi II prin elaborarea şi implementarea politicilor publice, acordarea asistenței informative şi consultative funcționarilor publici, consilierilor, instituțiilor publice.
Sarcinile de bază:
- Acordarea ajutorului metodologic şi practic autorităților publice de nivelul I şi II în domeniul administrației publică.
- Promovarea bunelor practici în domeniul administrației publice, asigurării transparenţei activităţii ei, implicării publicului la soluționarea problemelor social – economice .
- Contribuirea la organizarea activităților Consiliului raional în domeniul dezvoltării capacităţilor organelor administrației publice locale privind dezvoltarea profesională.
- Participarea la realizarea programului de activitate a secției administrației publică şi coordonează activitatea secțiilor şi direcțiilor Consiliului raional şi a Aparatului Preşedintelui raionului.
- Contribuirea la organizarea şi desfășurarea ședințelor Consiliului raional.
Condiţiile de bază pentru participare la concurs:
- deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
- cunoaşterea limbii de stat;
- capacitatea deplină de exerciţiu;
- neatingerea vârstei de 63 ani;
- în ultimii trei ani, nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;
- este apt, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată.
Cerinţe specifice : - Studii superioare, preferabil în domeniul administrației publice sau juridic.
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea legislaţiei şi actelor normative în domeniul administrației publice;
- Cunoaşterea modului de funcționare a sistemului de administrație publică;
- Cunoaşterea perfectă a limbii de stat;
- Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power, Point, Navigare Internet
- Experiența profesională: minimum 1 an în domeniu.
Abilităţi: de lucru cu informația, elaborare a documentelor, comunicare eficientă, lucru în echipă, perfectare la timp şi în conformitate cu cerințele documentației, abilități de comunicare cu diferite categorii de cetățeni, abilitate de colaborare cu funcționarii publici din autoritățile administrației publice locale de nivelul I ,II şi administrației publice centrale a Republicii Moldova, agenții economici, cetățeni.
Atitudini/Comportamente: respectul faţă de legislația în vigoare, etica în conformitate cu Codul deontologic al funcţionarului public, respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, disciplină, punctualitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Candidaţii vor depune dosarul de concurs până la data de 21.12.2020 inclusiv, care va conţine:
- formularul de participare;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională sau de specializare;
- copia carnetului de muncă;
- cazierul judiciar sau declaraţia pe propria răspundere precum că nu are antecedente penale;
- certificat medical;
- cv – ul candidatului.
Copiile documentelor se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor sau pot fi autentificate de notar.
Documentele se prezintă la adresa: or. Făleşti, Ştefan cel Mare 50, biroul 203, tel: 0(259)2-30-62
Bibliografia concursului
- Constituția Republicii Moldova;
- Legea nr. 436 din 28.12.2006 privind administrația publică locală;
- Legea nr. 158 din 04.07.2008 cu privire la funcția publică şi statutul funcționarului public;
- Legea nr. 25 din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
- Legea nr. 768 din 02.02.2000 privind statutul alesului local;
- Legea nr.435 din 28.12.2006 privind descentralizarea administrativă;
- Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional;
- Legea 457 din 14.11.2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind constituirea și funcționarea consiliilor locale și raionale;
- Legea nr.199 din 16.07.2010 privind statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică. ;
- Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar,
- Hotărîrea Guvemului nr. 201 din 11 martie 2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.l 58-XVI din 04 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
- Codul Muncii al Republicii Moldova;
- Cod nr.1107 din 06.06.2002 – Codul Civil al Republicii Moldova;
- Cod nr.116 din 19.07.2018 – Codul administrativ al Republicii Moldova.