Actualităţi  

   
baner apa canalizare
logo presedentia
logo parlament
logo guvern
rsal
dgaspfcf
ANDNORD
CEC
diasp
ast fl 3

IMG 0838  Joi, 23 ianuarie, curent în sala de ședințe a CR, în cadrul companiei de informare privind oportunitățile de finanțare pentru îmbunătățirea nivelului de trai și de muncă în mediul rural din Fondul Național de Dezvoltare a Agriculturii și Mediului Rural, a avut loc un seminar de informare la care au participat primarii autorităților publice locale de nivelul I și persoanele cointeresate.

  Cu un cuvânt de salut către participanți din partea CR s-a adresat șeful Direcției Agricultură și Alimentație dl Valeriu Motelica, care a relatat, că seminarul dat are ca scop informarea potențialilor beneficiari despre măsurile, condițiile și procedurile de acordare a subvențiilor.

IMG 0850  Moderatorii sesiunii dl Ion Pînzari (Direcția politici și programe de dezvoltare a mediului rural, MADRM) și dna Victoria Meleșco ( șef secția teritorială AIPA,  Bălți) au prezentat următoarele chestiuni :

- Subvenţii post investiţionale;
- Subvenţii în avans pentru proiecte star-up;
- Subvenţii în avans pentru îmbunătăţirea nivelului de trai şi de muncă în mediul rural;
- Procedura de depunere a dosarelor în cadrul Măsurilor ce vizează îmbunătăţirea nivelului de trai şi de muncă în mediul rural;

  La finele seminarului a avut loc un dialog de întrebări și răspunsuri și s- au făcut schimb de opinii pe marginea subiectelor discutate.

Galerie foto

IMG 4016  La 22 ianuarie 2020, în incinta Consiliului Raional Fălești, s-a desfășurat o ședința de informare privind proiectul „Îmbătrânire și Sănătate”, organizată de Asociația Obștească Centrul de Asistență Socio-Medicală la Domiciliu „CASMED”  în parteneriat cu Direcția Generală Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului Fălești.    

  La ședință au participat consilieri raionali, șefii Direcțiilor și secțiilor din cadrul Consiliului Raional, angajați ai Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului, mass-media, societate civilă.

  Participanții la ședință au fost informați despre scopul și obiectivele proiectului, bugetul total al proiectului,  riscurile la care  pot fi supuse persoanele vârstnice  și  nevoile stringente  ale acestora. Un accent deosebit a fost pus pe conceptul „Comunitatea Prietenoasă Vârstei”

  De notat, că raionul Fălești este unul din cele 2 raioane selectate în care pe parcursul anilor 2020-2023 urmează a fi implementat proiectul nominalizat.

  Ședința a finisat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri.

Galerie foto

  La 22 ianuarie curent, în  sala de ședințe a Primăriei orașului Fălești,  s-a desfășurat  ședința  ordinară a Colegiului consultativ constituit în  raionul Fălești al Oficiului Teritorial Bălți al Cancelariei de Stat , unde au fost examinate chestiunile:

  1. Cu privire la aprobarea Planului de activitate al Colegiului consultativ constituit în raionul Fălești pe semestrul I al anului 2020.
      Raportor - Lilia Osoianu, șef adjunct al Oficiului teritorial Bălți al Cancelariei de Stat.
  1. Cu privire la activitatea reprezentanței Agenției Teritoriale „VEST” al Companiei Naționale de Asigurări în Medicină în raionul Fălești pentru anul 2019.
      Raportor - Arcadie Neguleanu, specialist coordonator  AT VEST.
  1. Cu privire activitatea Inspectoratului de Poliție Fălești pentru anul 2019.
      Raportor -  Oleg Gherman, comisar principal, șef Inspectoratul de Poliție Fălești
  1. Cu privire la măsurile comune întreprinse pentru combaterea și prevenirea răspândirii Pestei Porcine Africane în r-ul Fălești.
      Raportori:

      Maican Vladimir, șef  interimar Direcția Teritorială pentru Siguranța Alimentelor Fălești;
      Grosu Vasile, șef Inspecția pentru Protecția Mediului Fălești;
      Oleg Gherman, comisar principal, șef Inspectoratul de Poliție Fălești;
      Oleg Turevici, șef  ÎS ”Moldsilva”, Ocolul silvic Fălești;
      Lilia Antoci, șef interimar Serviciul Situații Excepționale Fălești,
  1. Cu privire la activitatea Biroului de Înmatriculare a Transportului și Documentare a Conducătorilor Auto Fălești.
      Raportor – Valeriu Angheni, șef Biroul de Înmatriculare a Transportului și Documentare a Conducătorilor Auto Fălești.

  În urma prezentării rapoartelor de către șefii serviciilor publice desconcentrate din raion, examinând propunerile înaintate de către persoanele cu funcții de răspundere prezente în ședință, în scopul activității eficiente a serviciilor publice desconcentrate din raion, au fost aprobate hotărâri, care urmează a fi îndeplinite.

  La ședință au participat vicepreședinții raionului Dnii Veceaslav Fusu și Mihai Prodan.

Galerie foto

  Astăzi, 21 ianuarie 2020, a avut loc ședința comisiei raionale de privatizare a fondului locativ în cadrul căreia au fost examinate 10 cereri (dosare) depuse de către locuitorii raionului. 

  Totodată aducem la cunoștința cetățenilor că persoanele care locuiesc în locuinţe pasibile de privatizare conform Legii privatizării fondului de locuinţe nr. 1324/1993 dispun de dreptul de a le privatiza până la 31 mai 2021, având obligaţia de a înregistra dreptul de proprietate în modul stabilit prin Legea cadastrului bunurilor imobile nr. 1543/1998.

  Pentru informație suplimentară privind procesul de privatizare a locuințelor adresați-vă la secția economie, biroul 213 sau la telefonul 025923941.

Galerie foto

  La 21 ianuarie curent, Președintele raionului Dl Sergiu Fîntîna a avut o întrevedere cu operatorii de transport rutier  de persoane.  La  întrunire au participat 8 agenți economici care activează pe rutele raionale. În cadrul ședinței au fost puse în discuție problemele cu care se confruntă agenții economici la deservirea rutelor, cum ar fi: micșorarea fluxului de călători, starea nesatisfăcătoare a drumurilor, prețul la carburanți și piese de schimb, precum și problemele  depistate de către conducerea raionului la deservirea localităților cu transport de călători.

  Președintele raionului Dl Sergiu Fîntîna a solicitat, ca operatorii de transport de persoane să coordoneze orarul de circulație cu primarii din localități și să caute posibilități pentru asigurarea cu transport de călători a tuturor localităților raionului.

  La rândul său vicepreședintele raionului Dl Mihai Prodan a atenționat operatorii de transport rutier  de persoane privind respectarea strictă a regulilor de circulație rutieră și asigurarea securități de transportare, îmbarcare și debarcare a pasagerilor.

  Tot odată, agenții economici au fost informați, că pentru data de 25.02.2020  Consiliul raional Fălești a anunțat concurs la deservirea rutelor suburbane: Fălești – Hitrești;  Fălești – Pocrovca;  Fălești – Călugăr;  Răuțel – Fălești și Fălești – Horești.

Galerie foto

  Astăzi, 20 ianuarie curent Domnul Sergiu  FÎNTÎNA, Președintele raionului a convocat într-o ședință operativă vicepreședinții raionului, șefii secțiilor, serviciilor și direcțiilor din cadrul  Consiliului raional și al Aparatului președintelui, reprezentanți ai mass-media și ai serviciilor desconcentrate.

    

 În cadrul ședinței  reprezentanții serviciilor din cadrul Consiliului raional au informat Președintele raionului despre activitățile desfășurate  în perioada 13 ianuarie - 19 ianuarie 2020 și despre activitățile care urmează a fi desfășurate în perioada 20.01.-24.01. anul curent.

Galerie foto

  Vineri , 17 ianuarie 2020 în sala de ședințe a Consiliului Raional Fălești s-a desfășurat ședința Asociației Primarilor din raionul Fălești. Cei prezenți în ședință au fost salutați de către președintele raionului  Dl Fîntîna Sergiu și președintele Asociației Dna Maria Galiț. Cu un cuvânt de salut  din partea Congresului Autorităților Locale din Moldova s-a adresat directorul executiv CALM  dl. Viorel Furdui . Respectiv Dl Furdui Viorel  a prezentat informația generală privind situația actuală în APL și prioritățile CALM la nivel național și internațional.
  O informație amplă  despre serviciile din cadrul CALM și în special a serviciului Migrație și Dezvoltare Locală și a Modelului de implicare a migraților în dezvoltarea locală a fost prezentată de către Dl Octavii Ivanov,expert CALM. De asemenea au fost discutate și stabilite prioritățile asociației pe termen scurt și mediu.
  S-au ales organele de conducere a asociației pentru perioada 2019-2023. Președinte al Asociației a fost realeasă Dna Maria Galiț, primar de Sarata Veche, vicepreședinți au fost aleși Dl Bejenari Vladimir, primar de Făleștii Noi și Dl Mosoreti Dmitri, primar de Risipeni. Dna Elena Revenco, primar de Horești a fost aleasă în funcția de secretar al Asociației Primarilor.

Galerie foto