La 19 septembrie, în sala de ședințe a Consiliului raional a fost organizat un seminar de informare pentru funcționarii publici implicați în achizițiile publici privind noile modificări a legii nr. 131 privind achiziții publice care intră în vigoare începând cu 1 octombrie 2018.
În cadrul seminarului Doamna Aurelia Botică, specialist al Agenției Achizitii Publice, cu o amplă prezentare a informat reprezentanții autorităților contractante din raion (primari, contabili, secretarii ai grupurilor de lucru pe achiziție) despre principalele modificări a legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice:
- punerea în aplicare a mecanismelor de certificare a persoanelor din cadrul autorităţilor contractante şi furnizorilor de servicii de achiziţie, responsabile de organizarea, desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică şi atribuirea contractelor de achiziţii publice,
- introducerea conceptului de Document Unic de Achiziții European (DUAE), document furnizat în format electronic prin utilizarea formatului standart aprobat de Ministerul Finanţelor, constînd în declaraţia pe proprie răspundere a operatorului economic cu privire la îndeplinirea criteriilor de calificare şi selecţie;
- utilizarea catalogului electronic – instrument electronic de achiziţii, obligatoriu pentru anumite tipuri de achiziţii, în care ofertele sînt prezentate împreună cu specificaţiile tehnice, într-un format stabilit de autoritatea contractantă,
- criteriile de atribuire a ofertei: preţul cel mai scăzut; costul cel mai scăzut; cel mai bun raport calitate-preţ; cel mai bun raport calitate-cost.
În cadrul sesiunii, un compartiment aparte au cuprins informații despre utilizarea obligatorie de înregistrare a contractelor de valoare mică și aplicarea procedurilor de achiziție prin sistemul Mtender și platformele e-licitatie.md, achizitii.md și yptender.md.