Consiliul raional Fălești anunță licitație pentru achiziționarea lucrărilor de reparație
Consiliul raional Fălești anunță licitație pentru achiziționarea lucrărilor de reparație
la Muzeul Raional de Istorie și Etnografie ”Lazăr Dubinovschi” din orașul Fălești
- Detalii
- Accesări: 741
Ședința Consiliului Consultativ constituit în raionul Fălești din 30.03.2022
La 30 martie curent, în sala de ședințe a Consiliului raional a avut loc ședința de lucru a Colegiului Consultativ al Oficiului Teritorial Bălți al Cancelariei de Stat. La ședință au participat Domnul Sergiu FÎNTÎNA, Președintele raionului Fălești, Domnul Ion BUZINSCHI, șef adjunct al Oficiului Teritorial Bălți al Cancelariei de Stat a Republicii Moldova.
În cadrul ședinței au fost examinate chestiunile privind:
- Executarea hotărârilor Colegiului Consultativ adoptate în cadrul ședinței din 25.02.2022.
Raportor: Ion BUZINSCHI, Șef adjunct al OT Bălți al Cancelariei de Stat .
- Realizarea acțiunilor întru executarea pedepsei sub formă de muncă neremunerată în folosul comunității în comuna supraveghere a Biroului de probațiune Fălești cu Administrația publică locală. Identificarea dificultăților și căile de soluționare.
Raportor: Oleg ȘOLDAN, Șef Biroul de probațiune Fălești.
- Activitatea secției statistică Fălești în 2021 (situația social-economică a raionului Fălești). Calitatea prezentării rapoartelor statistice și financiare de către agenții economici din teritoriul raionului Fălești.
Raportor: Anghelina MUNTEANU, Șef Secția regională de statistică Fălești.
- Termenul limită de depunere a Declarației cu privire la Impozitul pe venit pentru anul 2021 de către persoanele juridice și persoanele fizice, care desfășoară activitate profesională precum și persoanele fizice care desfășoară activitate independentă.
Raportor: Tatiana MARCIUC, Șef DDF Fălești .
- Salubrizarea de primăvară în raionul Fălești.
Raportor: Vasile GROSU, Șef Inspecția pentru protecția mediului Fălești
- Detalii
- Accesări: 1499
Ieșire în teritoriu
În urmă parvenirii apelurilor și a sesizărilor din partea cetățenilor din raion privind domeniul agricultură și protecția mediului, care au fost adresate Consiliul raional Fălești, reprezentanții Direcției Agricultură și Alimentație și vicepreședintele raionului, Domnul Fusu Veaceslav au efectuat recent ieșiri în localitățile raionului unde a fost depistate încălcări privind:
- aruncarea deșeurilor menajere solide pe terenurile agricole;
- arderea vegetației uscate în zonele fâșiilor forestiere de protecție a terenurilor agricole;
- dezordine la gunoiștile autorizate .
Totodată, la fața locului în urmă monitorizării și investigării cauzelor depistate au fost identificate persoanele bănuite. Informația dată a fost prezentată la organele de drept care vor aplica sancțiuni conform Codului Contravențional.
Persoanele care nu vor respecta legislația privind colectarea, păstrarea, transportarea, depozitarea, arderea, neutralizarea şi evacuarea, inclusiv în obiectivele acvatice, în subsol a deşeurilor industriale, de construcţie, menajere şi de altă natură se sancţionează conform art. 154 Codul Contravențional.
Menționăm, că în cadrul Comisiei Situației Excepționale a raionului Fălești Domnul Sergiu FÎNTÎNA, președintele comisiei situații excepționale a emis o dispoziție prin care a fost instituit un grup de lucru care vor monitoriza situația privind organizarea și desfășurarea ,,Bilunarului ecologic” în perioada lunii martie – mai anul 2022, cu acțiuni concrete în scopul amenajării și salubrizării a localităților și diminuării incendiilor/arderii vegetației uscate de pe teritoriul raionului .
Consiliul raional Fălești, îndeamnă cetățenii raionului să fie responsabili și să contribuie la protecția mediului pentru sănătatea și siguranța vieții a noastră și a celor din jur!
- Detalii
- Accesări: 458
Ședința comisiei Situații Excepționale
Astăzi, 28 martie curent, în sala de ședințe a Consiliului raional a avut loc ședința comisiei Situații Excepționale. Ședința a fost convocată de către Domnul Sergiu FÎNTÎNA, președintele raionului, președintele comisiei situații excepționale, în scopul examinării a 5 chestiuni, cele mai stringente la moment.
În cadrul ședinței au participat membrii comisiei situații excepționale și primarii orașului, satelor și comunelor.
Ordinea de zi a ședinței a inclus chestiuni:
- Cu privire la îndeplinirea măsurilor privind securitatea antiincendiară pe teritoriul raionului Fălești în perioada primăvara – vară a anului 2022.
Raportor: Moșac Valentin, șef Unitate Salvatori și Pompieri Fălești
- Cu privire la elaborarea și aprobarea Planului comun de activitate a echipelor de pompieri din primăriile raionului Fălești, în scopul diminuării incendiilor/arderii vegetației uscate de pe teritoriul raionului.
Raportor: Rudîc Fiodor, specialist al Secției Administrație publică
- Cu privire la organizarea și desfășurarea Bilunarului ecologic în primăriile raionului Fălești.
Raportor: Grosu Vasile, șef al Inspecției pentru Protecția Mediului Fălești
- Cu privire la pregătirea formațiunilor medicale a Protecției Civile pentru aplicațiile practice raionale.
Raportor: Rudîc Fiodor, specialist al Secției Administrație publică
- Cu privire la plata sporului de compensare pentru munca prestată în condiții de risc sporit pentru sănătate în perioada stării de urgență.
Raportor: Liliana Malachi, șef adjunct al Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului.
- Detalii
- Accesări: 674
Anunț licitație “cu strigare”
Consiliul raional Fălești anunță pentru data de 14.04.2022, ora 10:00, desfășurarea licitației “cu strigare” de acordare a dreptului de încheiere a contractului de arendă a terenului cu destinație agricolă, nr. cadastral 4301102.247, suprafața de 5.8463 ha, bonitatea 62 grade, situat în extravilanul or. Fălești, pe un termen de 25 de ani, preț inițial de expunere – 30 000 lei; prețul anual de arendă – 20 485,1 lei. Licitația va avea loc în încinta Consiliului raional Fălești, or. Fălești, str. Ștefan cel Mare 50. Condiții de participare la licitație - participanții vor depune dovada achitării taxei de participare la licitație: persoane fizice – 600 lei; persoane juridice – 1200 lei; acontul – 10% din prețul inițial a lotului. Rechizitele bancare: pentru taxa de participare Direcția Generală Educație și Cultură Fălești, c.f.1008601000097, TREZMD2X,– cod IBAN: MD54TRPDAL142310B04038AA, pentru acont: Consiliul raional Fălești, c.f. 1007601009347 cod IBAN: MD14TRGDAL14152143010000;
Documentele de participare la licitație se vor depune pînă la data de 13.04.2022, ora 16:00, la adresa: orașul Fălești, str. Ștefan cel Mare, nr.50. Informații la tel. 0(259) 22390.
- Detalii
- Accesări: 740