Ședința ordinară a Comisiei raionale pentru protecția copilului aflat în dificultate
În incinta Consiliului raional la 22 februarie curent a avut loc ședința ordinară a Comisiei raionale pentru protecția copilului aflat în dificultate, prezidată de vicepreședintele raionului Valeriu Muduc.
În cadrul ședinței au fost examinate 13 subiecte ce țin de protecția familiei și copilului aflat în situație de risc. Au fost selectate 3 familii din raion care vor beneficia de suport financiar pentru ameliorarea problemelor existente în familie, în scopul prevenirii separării copilului de familie. Au fost examinate cazuri privind prelungirea plasamentului copiilor în cadrul Centrelor de Asistență Socială, dezinstituționalizarea copiilor rămași fără ocrotire părintească din servicii de plasament de tip rezidențial în serviciul de tutelă/curatelă, în cazul în care reintegrarea copilului în familia biologică nu a fost posibilă. Totodată, a fost prezentată informația cu privire la respectarea executării recomandărilor conform avizelor/concluzie din ianuarie 2016.
În rezultatul examinării materialelor în ședința și în urma discuțiilor dintre membrii Comisiei pe marginea cazurilor prezentate, Comisia raională pentru protecția copilului aflat în dificultate a luat decizii în interesul superior al copiilor.
- Detalii
- Accesări: 2219
Ședință de lucru cu asistenții sociali comunitari
La 22 februarie curent, în sala de ședințe a Consiliului raional a avut loc ședința de lucru cu asistenții sociali comunitari și specialiștii din cadrul Direcției Asistență Socială Protecție a Familiei și Copilului. În cadrul. Activitatea s-a desfățurat sub forma unui atelier de lucru unde s-a discutat regulamentul intern al direcției..
Doamna Emilia Ciobanu, a informați detaliat pentru participanți prevederile regulamentului intern care se aplică tuturor salariaților din cadrul direcției indiferent de durata contractului de muncă. Prezentul regulament va fi prelucrat de fiecare șef serviciu și v-a fi avizat prin semnătură, apoi se v-a aduce la cunoștința tuturor salariaților contrasemnătură.
- Detalii
- Accesări: 2267
Vizita de lucru a Președintelui raionului în primăria Hiliuți
La 24 februarie curent, Doamna Iraida BÎNZARI, a întreprins o vizită de lucru în Primăria comunei Hiliuți cu reprezentanții serviciilor din cadrul Consiliului raional și ai Biroului Comun de Informații și Servicii. Primăria a găzduit cetățeni, agenți economici din localitățile Hiliuți și Reuțelul Nou.
Președintele raionului a primit în audiență cetățeni care au atins probleme personale și probleme ale satelor Hiliuți și Reuțelul Nou. Lipsa unui transport public și acordarea asistenței medicale primare, căutarea unui loc de muncă, pentru locuitorii satului Reuțelul Nou au fost problemele cele mai stringente. Repararea drumurilor (cu prioritate a drumului de acces spre grădiniță), iluminarea stradală, construcția unei anexe a blocului alimentar la instituția preșcolară, lipsa unui loc de muncă, probleme ridicate de locuitorii din satul Hiluți. În cadrul întrevederii, Doamna Iraida, a dat asigurări că de comun cu autoritatea publică v-a interveni la soluționarea acestor probleme cît mai urgent și în conformitate cu norma legală, pentru ca locuitorii din această comunitate să beneficieze de aceste servicii publice de calitate. Specialiștii din cadrul Consiliului raional și prestatorii de servicii BCIS au ieșit în teritoriu pentru a se familiariza cu problemele cu care se confruntă la moment cetățenii.
Președintele raionului a efectuat o vizită inopinată la grupa ,,Îngerașii“ din cadrul instituției preșcolare din satul Hiluți, unde s-a familiarizat cu reuşitele și problemele cu care se confruntă instituția.
Pentru o guvernare locală eficientă cu prestarea serviciilor mai calitative pentru cetățeni, la ședința de totalizare, primarul și funcționarii din cadrul autorității publice au primit propuneri și recomandări pentru viitor la o administrare mai bună a localității.
- Detalii
- Accesări: 3167
Seminar cu producătorii strugurilor pentru masă
În sala de ședințe a Consiliului raional, pe data de 17 februarie 2017, a fost organizat de către Direcţia Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funciare şi Cadastru din Fălesti de comun cu AO „Cutezătorul” un seminar cu tematica „ Determinarea viabilității mugurilor de rod, pentru determinarea încărcăturii cu ochi la curățitul în uscat a viței de vie ”, la care au participat 18 fermieri din diferite localităţi a raionului.
Ca expert în domeniu, referitor la particularităţile tăierii viţei de vie în condiţiile anului 2017 a fost invitat Dl Gheorghe Nicolaescu – decanul facultății de horticultură UASM, conferenţiar universitar, doctor în agricultură.
În cadrul seminarului dumnealui a abordat mai multe întrebări, principalele fiind ca starea mugurilor la diferite soiuri de viță de vie, complexele de măsuri agrofitotehnice de cultivare a soiurilor de masă, caracteristica şi succesiunea formării butucilor în dependenţă de agrocomplexul recomandat,viabilitatea mugurilor la diferite soiuri, tăierea viţei de vie, particularităţile privind îngrijirea viilor roditoare de stuguri de masă.
În partea practică, care a avut loc la plantația viticolă, gestionată de G.Ț. „Pîslaru Alexandru”, Dl Nicolaescu a demonstrat procedee practice de tăiere și formare a butucilor de viță de vie în dependență de dezvoltarea lor.
- Detalii
- Accesări: 3171
Seminar de instruire a pomicultorilor
Pe data de 21 februarie 2017, Direcţia Agricultură, Alimentaţie, Relaţii Funciare şi Cadastru a organizat un seminar de instruire cu tematica „Particularităţile tăierilor de formare şi fructificare a pomilor în anul 2017" care şi-a desfăşurat lucrările.
Evenimentul s-a desfășurat în Gospodăria Țărănească „Mîță Ion” din satul Albinețul Vechi, la care au participat 42 de pomicultori, conducători şi specialişti a gospodăriilor agricole, conducători ai gospodăriilor ţărăneşti, persoane fizice proprietari de terenuri, consultanţi locali ACSA, reprezentanții Direcției Raionale pentru Siguranța Alimentelor .
În partea teoretică a seminarului, dl Grosu Ion, doctor în agricultură, șef laborator pepinierit și tehnologii moderne pomicole din cadrul Institutului Științifico-Practic Horticultură și Tehnologii Alimentare din Chișinău a prezentat momente cheie privind starea plantațiilor multianuale din țară, modul de înființare a plantațiilor noi, principiile tăierilor în livezile tinere și pe rod, particularităţile tăierii pomilor în livezile clasice și moderne.
În partea practică, dl Ion Grosu a demonstrat procedee practice de tăiere și formare a pomilor de măr, cireș, cais și prun.
La finele seminarului dl Vladimir Tăbîrță, vicepreședintele raionului a remarcat importanța instruirilor de acest gen, prezentînd și o informație succintă privind situația actuală și perspectivele dezvoltării ramurii pomicole în raion .
- Detalii
- Accesări: 3141