Ședință de lucru privind prestarea serviciilor comunitate integrate
La 11 septembrie curent în sediul primăriei comunei Risipeni s-a desfășurat ședința de lucru cu genericul: „Rolul actorilor comunitari în prestarea serviciilor comunitare integrate, inclusiv rolul asistenților sociali comunitari și asistenții medicali comunitari”.
Membrii echipelor de coordonare de nivelul I și II s-au întrunit în ședință pentru a examina prevederile Regulamentului cu privire la modul de integrare a serviciilor de asistență comunitară care a fost aprobat prin Ședința Consiliului raional din 24.08.2020.
Doamna Emilia CIOBANU, șef a Direcției Generale, Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului a informat echipa cu referire la asigurarea accesului populației la serviciile socio-medicale integrate de examinare primară, consultanță, prevenire, asistență și suport pentru persoanele cu BNT, vârstnici 60+, și aflați în situații de dificultate.
La finele ședinței s-a decis ca Domnul Dumitru MOSORETI, primarul comunei să identifice specialistul în protecția socială care v-a coordona activitatea echipei intersectoriale.
- Detalii
- Accesări: 824
Vizita de lucru privind monitorizarea corectitudinii acordării ajutorului social
La 11 septembrie curent, Domnul Veaceslav TAMBUR, vicepreședintele raionului, însoțit de specialiștii din cadrul Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului au efectuat o vizită de lucru în primăria comunei Egorovca.
În cadrul vizitei au fost evaluate 11 familii care beneficiază de ajutor social, activitatea avînd ca scop conlucrarea, monitorizarea privind prestarea serviciilor sociale, corectitudinea acordării ajutorului social cetățenilor din familiile social vulnerabile.
- Detalii
- Accesări: 756
Ședință de lucru în cadrul primăriei Horești
La 10 septembrie curent, în primăria Horești a avut loc ședința de lucru în cadrul căreia s-a discutat despre activitatea Centrului medico-social ,,Sfînta THEODORA,, din comuna Horești.
La activitate au participat vicepreședintele raionului dl Fusu Veaceslav, responsabil de domeniul sănătate, reprezentanții autorității publice, angajații Oficiului de Sănătate Horești, reprezentanți ai Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului.
Scopul activității este de a consolida cooperarea intersectorială în prestarea serviciilor integrate comunitare, orientate spre îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu probleme de sănătate, cât și cu probleme sociale, în special din familii social vulnerabile.
Centrul este o unitate de asistență medico-socială, creată în cadrul proiectului ”Suport în dezvoltarea serviciilor de îngrijiri la domiciliu în Republica Moldova 2014-2016” implementat de către Asociația Obștească HOMECARE în colaborare cu Charita Ceska Republika cu suport financiar al Republicii Cehe prin programul ”Cooperare Cehă de Dezvoltare”.
- Detalii
- Accesări: 866
Atelier de lucru
La 10 septembrie curent, angajații din cadrul Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului au participat la un atelier de lucru organizat de Domnul Nicolae Lungu (formator) în domeniul tehnologiilor informaționale. Tematica întrunirii a fost: „Metodele de comunicare, instruire de la distanță cu angajații din cadrul Direcției Generale Asistență Socială, Protecție a Familiei și Copilului”.
Scopul ședinței este de a cunoaște și aplica modalitățile de programare în comunicarea de la distanță. Activitatea s-a focusat pe cunoașterea regulilor de bază în folosirea calculatorului, informarea grupului de lucru cu programele Discord-software și aplicarea în practică a acestui program.
- Detalii
- Accesări: 754
Instruire cu primarii și specialiștii pentru reglementarea regimului funciar
La 9 septembrie curent, de către Secția Administrație Publică și Serviciul Relații Funciare și Cadastru s-a organizat o instruire pentru 11 primari ai satelor și comunelor și 11 specialiști pentru reglementarea regimului funciar.
Scopul întrunirii a fost de a informa și intrui participanții privind pregătirea materialelor în scopul delimitării masive în cadrul proiectului ,,Delimitarea bunurilor imobile incluse a terenurilor proprietate publică” care urmează să decurgă conform graficului aprobat prin HG nr. 80 din 11.02.2019.
S-au discutat problemele ce țin de întocmirea listelor proprietarilor de terenuri, lipsa informației din primării privind amplasarea în teren a sectoarelor (grădini), a hotarelor intravilanului și delimitarea după modul de folosință, și domeniu.
S-a dispus prezentarea fiecărui inginer cadastral conform graficului (cu acordul persoanelor) cu toate materialele pregătite pînă la finele lunii septembrie și elucidarea tuturor erorilor și neajunsurilor depistate în procesul pregătirii listelor și schemelor necesare.
- Detalii
- Accesări: 904