Sesiune de informare privind proiectele de subvenționare al sectorului agroalimentar
Direcția Agricultură și Alimentație în colaborare cu Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (AIPA) au organizat o sesiune de informare privind proiectele de subvenționare a sectorului agroalimentar, care a avut loc pe data de 18 aprilie 2022, în sala de ședințe a Consiliului raional Fălești. La sesiune de informare au participat 57 de fermieri și investitori, beneficiari ai măsurilor Fondului Național de Dezvoltare a Agriculturii și Mediului Rural, reprezentanții autorităților publice locale, Asociațiilor de Profil, potențialii beneficiari ai plăților directe per cap de animal, care au fost informați despre modificările HG nr.455 din 2017 cu privire la modul de repartizare a mijloacelor Fondului Național de Dezvoltare a Agriculturii și Mediului Rural și HG nr.836 din 2020 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea de plăți directe per cap de animal
Cu un mesaj de salut către cei prezenți s-a adresat președintele raionului Domnul Sergiu Fîntîna și Domnul Valeriu Motelica, șef Direcția Agricultură și Alimentație, care a prezentat formatorii sesiunii.
Dl Dumitru Popovici, șef Direcția juridică a AIPA și Dl Vasile Gușan specialist principal secția teritorială Bălți au informat despre posibilitățile de accesare a subvențiilor post-investiționale, în avans pentru proiecte start-up, plăților directe pe cap de animal, precum și despre subvenționarea în avans pentru proiectele de îmbunătățiri funciare și proiecte de dezvoltare rurală .
Totodată, toți cei prezenți la sesiune au fost informați despre respectarea criteriilor de eligibilitate pentru obținerea acestui suport financiar din partea statului, precum și îndeplinirea tuturor obligațiilor conform prevederilor Regulamentului de subvenționare.
În continuare Dl Sergiu Iordan specialist, principal Direcția analiză, monitorizare, evaluare, planificare și raportare al OIMM a prezentat o informație amplă referitor la instrumentele de suport pentru mediul de afaceri.
La final a avut loc o rundă de întrebări și răspunsuri cu schimb de păreri, privind îmbunătățirea Regulamentului de subvenționare prin preluarea practicilor din țările UE, revizuirea și simplificarea pachetului necesar de documente la accesarea suportului financiar.
- Detalii
- Accesări: 320
Hotărârea nr.6 din 18.04.2022 a comisiei raionale extraordinare de sănătate publică
- Detalii
- Accesări: 685
DIRECȚIA GENERALĂ EDUCAȚIE ȘI CULTURĂ FĂLEȘTI anunță concursul la funcția de director în IP Gimnaziul „S. Moraru” din s. Obreja Veche
Termenul limită de depunere a dosarelor de participare 14.04.2022 – 13.05.2022 , ora 17.00.
Persoana responsabilă de primirea actelor: Rodica Dreglea, specialist principal SMRU, Tel. 025923285;
Concursul este organizat în conformitate cu Regulamentul cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și director adjunct în instituțiile de învățământ secundar generale aprobat prin ordinul Ministerului Educației al Republicii Moldova nr. 163 din 23.03.2015, cu modificările ulterioare:
La funcția de director poate candida persoana care întrunește următoarele condiții:
- deține cetățenie RM;
- are studii superioare universitare;
- are o vechime de activitate didactică de cel puțin trei ani;
- la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta de 65 de ani;
- cunoaște limba română;
- este apt(ă) din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea funcției;
- nu are antecedente penale;
- nu a fost concediată în ultimii 5 ani pe baza art. 86 alin. (1) lit. l), m), și n) din Codul muncii.
- Detalii
- Accesări: 628