Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la realizarea concepţiei unice de dezvoltare a Relaţiilor Funciare pe întreg teritoriul raionului, indiferent de forma organizaţională-juridică, tipul de proprietate asupra pămîntului şi hotarele administrativ-teritoriale.
Sarcinile de bază:
- Implementarea procesului de reglamentare a regimului proprietăţii funciare şi cadastru;
- Controlul asupra folosirii raţionale a terenurilor;
- Executarea procedurilor de ţinere a cadastrului funciar şi monitoringul terenurilor;
- Coordonarea proiectelor de organizare a teritoriului şi planurilor cadastrale;
- Disiminarea legislaţiei funciare şi acţiunilor orientate spre îmbunătăţirea folosirii şi protecţiei pămînturilor, acordarea consultăţiilor în problemele relaţilor funciare şi cadastru;
- Organizarea studiilor primarilor şi specialiştilor primăriilor, conducătorilor întreprinderilor agricole, inclusiv a gospodăriilor ţărăneşti în chestiunile reglementării regimului proprietăţii funciare, dreptului funciar şi reformei funciare.
Condiţiile de bază pentru participare la concurs:
• deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
• cunoaşterea limbii de stat;
• are capacitatea deplină de exerciţiu;
• neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
• în ultimii trei ani, nu a fost destituit dintr – o funcţie publică sau nu i – a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
• neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s – a dispus această interdicţie;
• nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie ;
• este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată.
Cerinţe specifice
- Studii superioare, de licenţă, preferabil în domeniul cadastru, geodezie și relații funciare.
- experienţă profesională în domeniul relaţii funciare şi cadastru, preferabil experienţă în serviciul public.
- abilităţi de utilizare a calculatorului.
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea legislaţiei în domeniu de activitate;
- Cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice de nivelul I şi II;
- Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Utilizarea tehnologiilor Informaţionale avansate ca: MapINFO, Sisteme de poziţionare prin GPS, utilizarea resurselor informaţionale de specialitate www.geoportal.md şi a bazei de date Cadastrul bunurilor imobiliare prin accesare www.cadastru.md.
- Cunoaşterea limbii ruse la nivel avansat citit/scris/vorbit şi limba engleză vorbit la nivel mediu.
Abilităţi: de lucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de documente, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, argumentare, competenţă profesională, responsabilitate.
Atitudini/Comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, disciplină, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Candidaţii vor depune dosarul de concurs pînă la data de 14 iulie 2016 inclusiv, care va conţine:
a) formularul de participare;
b) copia buletinului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională sau de specializare;
d) copia carnetului de muncă;
e) documentele care atestă prestarea voluntariatului;
f) cazierul judiciar sau declaraţia pe propria răspundere precum că nu are antecedente penale;
g) certificat medical (forma 086);
h) cv – ul candidatului.
Copiile documentelor se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor sau pot fi autentificate de notar.
Documentele se prezintă la adresa: or. Făleşti, Ştefan cel Mare 50, tel: 0(259)2-30-62
Bibliografia concursului
- Constituţia Republicii Moldova;
- Codul Funciar nr. 828 din 25.12.1991 (publicat : 04.09.2001 în Monitorul Oficial Nr. 107).
Acte normative :
- Legea cadastrului bunurilor imobile nr.1543 din 25.02.1998;
- Legea nr. 198 din 15.05.2003 cu privire la arenda în agricultură;
- Legea nr. 91din 05.04.2007 privind terenurile proprietate publică şi delimitarea lor;
- Legea cu privire la zonele și fișiile de protectie a apelor rîurilor și bazinelor de apa, nr.440-XIII din 27.04.95;
- Legenr. 108din 11.05.2012pentru modificarea Codului funciar nr. 828-XII din 25 decembrie 1991;
- Legea nr.1308 din 25.07.1997 privind preţul normativ şi modul de vînzare-cumpărare a pămîntului;
- Legeanr. 158din 04.07.2008cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legeanr. 436din 28.12.2006privind administraţia publică locală;
- Legeanr. 25din 22.02.2008privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Hotărîrea Guvernului nr. 1428 din 16.12.2008 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la vînzarea-cumpărarea terenurilor;
- Hotărîrea Guvernului nr. 72 din 30.01.2004privind implementarea Legii cu privire la arenda în agricultură;
- Hotărîrea Guvernului nr. 1451din 24.12.2007pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de atribuire, modificare a destinaţiei şi schimbul terenurilor.